Jump to content

M98 sluttstykke er umulig å demontere


Dusty

Recommended Posts

Nå har jeg kikka på youtube og på nett og alle steder står det at sikringen skal være rett opp, så dra ut sluttstykket så kan du fortsette... men når jeg sikrer min M98 så låser jeg samtidig sluttstykket, så jeg kan umulig få ut sluttstykket med sikringen på!! Nå trenger jeg kjapp hjelp

Link to comment
Share on other sites

Dette er terapi som styrker karakteren.

Sett deg ned med sluttstykket, pust ut, sett på noe musikk og prøv deg fram med en liten plankebit som verktøy. Med den kan du spenne den opp.

Kanskje ikke det svaret du håpet på.. i såfall beklager jeg håper andre overgår youtube med sine forklaringer.

Link to comment
Share on other sites

Med sluttstykket i midten, skal det bare være å løsne sluttstykket ved å løfte litt på "boltstoppen"

ala rund 2m inn i denne videoen

" target="_blank" target="_blank

 

 

Om Bolten ikke er mulig å dra i opp når den er i midten er det noe gæli utenfor hva jeg kan tenke på på stående fot.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Høres veldig rart ut? Er sluttstykke ditt likt som i videoen ellers?

Hvis dette betyr at du tar ut sluttstykke usikre med oppspent fjær, så bør det være mulig å sette sluttstykke med stempelet ned og trykke sammen fjæra mer med håndmalt, slik at du kan kneppe over sikringen..

På den andre siden høres det ut som at noe er galt med sluttstykke / sikring, og all slik tukling bør unngås med mindre du er sikker på hva du gjør..

Link to comment
Share on other sites

Vell alle videoer sier at man kan ta opp hevarmen og fjerne bolten når våpenet er sikret, det kan jeg altså ikke! Bolten er låst i spent posisjon når sikringen er satt i safe!

Jeg kan bare vri på hevarmen når våpenet er usikret!

481159eb0487af9ca5f581cce198de92.jpg

 

c367853c2d89c4684f9ef63a2ab23a36.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...