Jump to content

Nå sitter jeg fint i det... (Norsk jakt konkursen)


envillman

Recommended Posts

Hei følgende har skjedd.

Tidligere i år søkte jeg på 6,5x55 løp til blasern og fikk den godkjent. Jeg gikk derfor samme dagen og skulle forhøre meg om noen priser, det endte med at jeg fikk et meget godt tilbud på et 223 løp fra en privatperson, men som ble solgt gjennom Norsk jakt. De ringte politiet og fikk endret søknaden min til 223 som ble godkjent. Jeg fikk deretter 223 løpet på utlånsærklæring til de hadde sendt inn alle papirer og fått endret søknad med riktig kaliber.

 

så kommer det store... Jeg fikk aldri våpenkortet mitt! Så jeg ringte dem og spurte om de hadde glemt det, og det hadde de. De de lovte å gjøre det med en gang, men våpenkort har ikke kommet og Norsk Jakt har gått konkurs... Utlånsærklæringen har gått ut, men løpet er betalt for.

Jeg har prøvd å få tak i Norsk Jakt men ha så langt ikke lyktes. Prøver nå å få tak i våpenkontoret, men de svarer selvfølgelig ikke.

 

Hva skal jeg gjøre??

Link to comment
Share on other sites

Vil tro våpenkontoret kan hjelpe deg den dagen de tar telefonen. Sikkert ferie der også, selv om det er merkelig at man eventuelt får beskjed på en svarer.. Regner med du har kvitteringen for løpet og våpensøknaden din kan ikke Norsk Jakt bare "glemme" selv etter en konkurs. Jeg tipper saken løser seg når du har fått snakke med tante blå. Lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

Har selv opplevd at forhandler ikke sendte våpensøknaden til politiet.

Jeg ringte til politiet å sa jeg ikke fikk gehør hos forhandler.

Endte opp med at jeg sendte all data på børsa til politiet på Mail. Type og våpennummer og Diverse andre opplysninger. Da skrev politiet ut nytt laminert våpenkort.

 

 

 

 

 

Lillefix

Link to comment
Share on other sites

Da viser det seg at det ikke Norsk jakt som har tabbet seg ut men våpenkammeret. De har ikke forstått at jeg kjøpte våpenet av en privatperson og ikke Norsk jakt så de begynte å tulle med søknaden siden de så at løpet ikke var i norsk jakt sitt varelager.

Link to comment
Share on other sites

Opplevde noe tilsvarende når eg kjøpte meg en rifle noen år siden, var en privatperson som hadde levert riflen sin til et firma som skulle selge den for han. Eg kjøpte riflen, betalte firmaet, og firmaet gikk konkurs etter kort tid. Eg fikk ikke noe våpenkort på riflen, men hadde blålappen heldigvis. Den opprinnelige eieren nektet å skrive under på nye papirer siden han ikke hadde fått oppgjøret for riflen, og eg nektet å levere riflen tilbake, siden eg hadde betalt for den. Eg sa at eg heller kom til å levere riflen for destruktsjon, framfor at han fikk den tilbake. Riflen stod i våpenskapet å støvet 1,5 før det ringte ei hyggelig dame fra våpenkontoret og lurte på hvofor saken ikke var "ferdig/løst", og forklarte alt sammen og hva som hadde skjedd og at eg ikke turte å bruke riflen, siden eg ikke hadde papirene i orden. Etter 2 uker så dukket det opp et laminert våpenkort i postkassen! All honør til våpenkontoret på lillehammer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Enkelte firmaer sitter på søknadene en stund for lettere å kunne håndtere eventuelle reklamasjoner, heving av kjøp og garantibytter. Husker et firma som praktiserte å sende fra seg søknader 2x per år. Dvs man måtte leve med blå lapp i 6mnd. Forstår det fra selgers side, men som kunde vil jeg helst ha våpenkortet samme dag.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...