Jump to content

Hjelp! Damer og våpen:)


StaHan

Recommended Posts

Hei jeg trenger litt råd om hva slags våpen kona bør kjøpe?

Ho har ikke så store hender så mine våpen er helt uaktuele:/

 

Tenker på de 4 første våpnene.

En .45

En .38

En .22 lr

Så vet jeg ikke hva det siste blir, eventuelt en spesial postol/revolver.

 

Ho vil ha noe som "ser ut" som en pistol, dvs ikke noe til stiftepistoler:P

 

Takker til alle som svarer:) ingen forslag er for dumme:)

Link to comment
Share on other sites

.22 - en eller annen Ruger Mark. Sett den i et matchgrep fra f.eks. Volquartsen, og du har noe som også re rimelig konkurransedyktig. Evt gå for 22/45 LITE-utgaven, så har du 600 gram pistol, ferdig gjenget for lyddemper.

.38 S&W Model 10?

.45 1911 f.eks. S&W sin eller Tanfoglio sin.

 

Men har du ikke glemt 9mm?

 

//Svein

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom til å tenke på en kristen dame fra Texas som valser rundt på supern med en Kahr i 9mm på hofta.

(Don't thread on me :-)

Hun er omtrent 165cm høy.

 

Kahr i .45

 

Rundt USD 330

http://www.cheaperthandirt.com/product/52707

 

Jeg kan ikke huske at Kahr har dukket opp på radaren i Norge men kanskje det finnes noe lignende der ute.

 

Glock 36

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Begge de der er på ingen måte for nybegynnere eller personer med liten fysikk. Kahr har jeg aldri fordratt pga. avtrekket og Glock 36 er for mye pistol for min kone som har vært pistolskytter i 20+ år. Vi setter langt høyere krav til ferdigheter enn den jevne CHL sertifiserte borger og min kone skjøt like bra som meg på den praktiske testen for Texas, dog med en single action 9mm.

 

For å svare på spørsmålet til TS så ville jeg valgt en fullsize, single stack 1911 i .45, en 6", evt. 4" S&W K-Ramme i .38. Her kan man trikse og mikse med customgrep om nødvendig. For .22 er mulighetene uendelige. Skal man ha noe som ser ut som en pistol og er litt mer enn bare moro, er Browning Buckmark et av de greieste alternativene synes jeg. Spesialpistol: Sjekk ut Sig P238. Min kone samler på damemodellene. De er ... veldig damete.

 

Her er et par P238er jeg vet hun har:

p238_rbow_detail_l-tfb.png

6037314459a1590f1f43d9e4c2612415.jpg

media.nl?id=1003770&c=3326487&h=e9c5d92facf7a2f08cf9

 

Edit: La til bilder.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Glock36 krever et temmelig bestemt grep, og avtrekket er like forferdelig som man kunne forvente. Ingen nybegynnerpistol som Thor sier. Kahr fins vel knapt i Norge og er ikke akkurat kjent for topp kvalitet heller. Kjedelig om man skulle ombestemme seg og ønske å selge noe, da jeg innbiller meg at begge disse pistolene er hardsolgte.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...