Jump to content

sig sauer 1911 22LR


aps

Recommended Posts

Hvem forhandler disse i norge? vurderer rimfire open prosjekt, ett alternativ er jo GSG, har lest at de er samme/tilnærmet samme? noen sier 100% likt, noen sier små endringer? skal jo uansett plukkes ned og modifiseres.

 

Vanlig 1911 fra sig er det jo fler som fører, men rimfire modellene sliter jeg med å finne noen som tar inn, ser ikke ut som hunters house heller har?

Link to comment
Share on other sites

En GSG-1911 er da ikke "uff". Litt modding så har man en grei og god pistol. Billige deler er det også siden rammen og den innmaten er så godt som identisk med en "ordentlig" 1911.

 

2 oppgraderinger som er et must og som nok ikke utføres sånn uten videre da delene kun selges i USA:

Extended Guiderod med fjær osv.

SAC (Slide Alignment Cone) og fitted bushing.

 

Har selv filt og polèrt avtrekket på min (~1600gr ca), samt de overnevnte oppgraderingene. Har også andre sikter, men om man kjøper den nye Target-versjonen så mener jeg på det er stillbare sikter på den. Har også bygget den om fra series 80 til 70 og fjernet sperren som gjør at man ikke kan trekke av uten magasin.

Link to comment
Share on other sites

Unyansert fra min side, men har holdt i en og det var ikke akkurat kvalitetsfølelse. Er nok litt preget av at mine 1911 pistoler har vært STI Targetmaster og nå en Les Baer. Og avtrekket på Kongsbergcolten min kan nesten kalles "crisp" i forhold. Men det er nå det.

Link to comment
Share on other sites

Takker for info gutter, ser man får "kon" (sac) med kompensator også, må jo til med den voldsomme 22 rekylen.

 

Har du skutt noe steel challenge/sivilpistol med din rausheim? fant tråden din. prøvde btw sende deg melding på face, vetke om den gikk igjennom.

 

Vet ikke om jeg føler for å bygge/herje med sti jeg har eller lignende, men drømmer jo om litt "trigger time" med denne relaterer til 1911/2011 jeg har. 22LR sett for 2011 koster jo 50% mer enn denne, men har jo vurdert det og.

 

Alternativt har man jo ruger typ 22/45 med gjenga løp man kan herje med for sivilpistol5/rimfire open, men 1911 er jo hakket tøffere.

 

Forventer ikke lesbaer kvalitet ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvem forhandler disse i norge? vurderer rimfire open prosjekt, ett alternativ er jo GSG, har lest at de er samme/tilnærmet samme? noen sier 100% likt, noen sier små endringer? skal jo uansett plukkes ned og modifiseres.

 

Vanlig 1911 fra sig er det jo fler som fører, men rimfire modellene sliter jeg med å finne noen som tar inn, ser ikke ut som hunters house heller har?

 

Capsicum solutions har på lager Sig Sauer 226 classic

Kal 22lr.

Fullrammepistol som leveres som 22 lr og du kan sette på sleide i kal 9 mm / 40 sw og Sig 357.

Kvalitetsvåpen

Link to comment
Share on other sites

Aner du pris jennifer? har vært innom siden, men så den ikke der. Får sende en mail i morgen evnt.

 

Toppen går vel over på min x-six p226 supermatch ramme også om jeg føler for å trene 22 med den da?

Link to comment
Share on other sites

Aps: Den endte opp i "Other", en jeg sjelden er innom.

 

Eneste konkurranse jeg har skutt med den (bortsett fra cowboyskyting i skogen min på diverse mål) er massevis av NSF-stevner det siste året, pga at konkurransepistolen min ikke er lovlig lenger pga avtrekksvekten (sukk). Den er ganske god til Hurtigskyting og felt, men i Fin/Standard er det litt bob-bob. Gjør jeg jobben min rett, så går alle 5 skudd i det svarte, noe man kan takke SAC + bushingen for.

 

Når det gjelder "kvalitetsfølelsen" så kan den nok ikke sammenlignes 100% med en ordentlig 1911. Jeg merker det på vektforskjellen mellom den og 45'en min. Men for å oppsummere, så er den kjempebra til å være det den er etter installering av SAC og bushing.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...