Jump to content

Spesifikk våpenreim


Chrono

Recommended Posts

Hei

 

Jeg er på jakt etter en våpenreim a'la den som ble brukt i militæret i AG3 tiden :)

 

Den hadde vel 2 eller 3 punkter. Det var lett å slenge geværet på ryggen med løpet pekende ned, og det var lett å få våpenet i skytestilling.

Reima var festet på to punkter, foran og bak våpenet.

 

Jeg synes det er rart at de ikke er mer etterspurt. Med løpet pekende ned slipper man å bekymre seg for at små-rusk og snø skal falle ned i pipa. Den er også mer behagelig mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lagde beredskapsreim til pumphagla av en grønn lastesikringsbånd og en neve plastklips fra en pansjonert sekks reimer.

Fungerer kjempebra og monteres bare rundt pistolgrepet på kolben og rundt løpet fremme ved magasinet.

Det er bare å eksprementere til du finner den løsning/montarsje og vidde som passer deg.

Negativt, når du har den hengende på rygg og setter deg ned på huk, løpet fuldt av alt som er på bakken :shock:

Link to comment
Share on other sites

Magpul MS2/MS3 har de egenskapene du ønsker deg.

 

Men, som aboveposter skriver, har du løpet hengende nedover er det stor fare for å få gønk og greier i løpet. Så ville kunne bært det med løpet nedover om den har flammedemper eller lignende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...