Jump to content

Ruger Mini 30 7.62x39mm trenger magasin


petrolhead

Recommended Posts

Er på jakt etter høykapmagasiner til denne, helst over 20 skudds. Kan være interessert i 20 skudds og hvis det kniper på :)

Tips til noen som har og eventuelt som sender til Norge? Dessverre lager ikke Ruger over 20 skudds og har funnet noen på nettet men de ser tvilsom ut og har ikke fått gode reviews. Bruksområdet er IPSC.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har to av de promag metal 30 skudsen og de har ikke kranglet, men jeg har vel knapt tømt dem mer en to ganger pr stk... Har også noen KCI 30 skuds mag, som innitielt av og til har stoppet å mate sånn 2/3 deler ned i magasinet, men det kan skyldes innkjøring.

 

min erfaring med 2 mini 30 er at de faktisk samler godt til å begynner med. Men at det blir mer "hagle" når løpet blir varmt. har hatt markert sideveis forflyttning blant annet med kikkert sikte. Den Minine som er påmontert acustrut og comp flytter litt midre på seg og er mer konsistent. Holder helfiguren uten problemer med rødpunkt på 100m. Også når den begynner å bli varm.

Link to comment
Share on other sites

Avhenger litt hva og hvilket merke du prøver å bestille fra Brownells.

Bestilte nylig et originalt 10-skudds og et 50-skudds magasin til 10/22, gikk igjenom uten problemer.

For en stund tilbake prøvde jeg å kjøpe et par 25-skudds fra produsenten Tactical Innovations, men det var no-go.

Link to comment
Share on other sites

Finst det magasinhaldarar til Mini 30 og Mini 14, ala denne varianten som folk veit om, som faktisk passar? Vil gjerne ha ein haldar som eg kan ha i beltet, til eit magasin, som er komfy og praktisk, helst i kydex/hardplast.

 

mission-spec-smdr2.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Magasinet som jeg kjøpte er litt kranglete, hjalp å bytte follower til orginal Ruger men mistenker fjæren er for slapp da den fjusker ett par ganger på ett helt magasin. Er det noen som vet om noen tredveskudds eller større :roll: til Mini 30? Eller noen som har ett par 20 skuddsmagasiner til salgs?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...