Jump to content

kulebanekompensator?


gammeljegern

Recommended Posts

Noen som vet om hvor det kan kjøpes slike til ulike sikter? Universalmodell ?

 

Ser det er å få til bla zeiss/meopta og noen flere i norge...men kulekompensator, altså en liten plastdings koster til disse kikkertene rundt 3000kr :lol:

Må da finnes universal modeller på markedet der man feks kan lage egen skala på ?

Vet min lokale G sportforhandler har noen utgaver som går på de fleste Buchnell modeller til ca 70kr, men denne skal brukes på ett dyrere merke og passer ikke, men er ikke villig til å betale flere tusen for 1,75gram simpel plast :?

Link to comment
Share on other sites

Noen gram plast? Jeg har en vicktory ht 3-9x56 med komp. Der kostet kompen 2000 ink. innsending å montreing. Du har rett i at det bare er noen gram plast der for det meste er faktisk

aluminium. Overlegent alt annet av "universale" komper jeg har klådd på.

Link to comment
Share on other sites

Gammeljegern på budsjett? Må være første gang :lol:

 

Jeg har ved flere tilfeller brukt korker fra forskjellige flasker. Raudnakkes olje, en tom boks kaldblånering, lamineringsepoxy osv.

Bare å finne en kork som går utenpå mekanismen, og lime fast med smelteplast. Merking lager jeg i powerpoint.

 

Det man da mangler ift 2000kroners investeringen er zero-stop, enkel justering og låsbar mekanisme.

Altså blir tårnet "ubrukelig" på jakt.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tar det att enkelte gjør narr av att medlemmer på forumet prøver å spare inn litt her å der med knusende ro.

Har forøvrig kikkerter som koster15000kr og våpen til 25000kr så det er ikke der problemet ligger, men er vel det som kalles prisbevisst og betaler ikke mer enn nødvendig for noe, kanske derfor jeg ikke er blakk :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Nå var det ingen som fleiper med at du forsøker å finne en billig løsning, men ett sleivspark til en slurvete beskrivelse, som gjør at det ser ut som, nettopp, en piratkopi...

 

 

Jeg er akkurat som deg, gammeljegeren. Jeg betaler heller ikke mer enn nødvendig for noe, og er heller ikke blakk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...