Jump to content

Helt ny Para 16 40 med skuddallergi


Recommended Posts

Hei!

 

Kjøpte meg nylig en Para 16 40 Limited, men siden første skudd har jeg hatt mateproblemer.

Har skutt ca 100 skudd med den nå, i håp om at det skulle bli greit, men det har det altså ikke.

Legger med en youtubelink som viser problemet.

Bruker fabrikkammo av typen Magtech 40 S&W 180 gr FMJ

 

Beklager at jeg filmet med iPad på høykant, lite gjennomtenkt ;)

 

Vil det kanskje slite seg til etter et par 100 skudd til, eller bør jeg bare sende tilbake våpnet til leverandøren?

Link to comment
Share on other sites

Du utelater å fortelle om dette inntreffer med samtlige magasiner? Er våpen og magasin(er) pusset før skyte økten, eller er det rett fra oppbevaringseske hos våpenforhandler og inn på banen?

 

I og med at dette er din første grovpistol, hadde jeg fått en annen erfaren skytter på grov kaliber til å prøve våpenet. Framskaff gjerne ammunisjon fra andre produsenter og hjemmebrygg om du kan.

 

Ut fra de erfaringer jeg har med para/1911 så vil jeg anta at sannheten ligger i det som 45acp skriver. Kan være så pass enkelt at kombinasjonen skytter/rekylfjær ikke samsvarer.

Link to comment
Share on other sites

Dette problemet har jeg med begge magasinene. Våpnet er tatt rett fra esken, så det er helt nytt.

Jeg skal prøve å se om jeg får framskaffet noen lengre patroner, samt prøve andre magasiner for å se om det hjelper :) Jeg har demontert våpnet og påført godt med olje før skyteøkten.

Takker for alle svar så langt :)

Link to comment
Share on other sites

Som en liten pekepinn på oljebruk ved smøring, så går det kun noen få dråper med for dette :wink: Regner med at du har gitt den en god overhaling med puss for å fjerne alle spor av lagringsfett.

 

Hvis du ikke vil kjøpe deg en kraftigere fjær, prøv en annen (kraftigere) fra tilsvarende våpen. Samtlige av de tilfeller jeg har vært borte i med matingsproblemer hvor en og annen patron ikke vandrer helt inn i kammeret på en para, er styrken på rekylfjær eller dårlig grep/skytestilling det som er årsaken.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Min Para 14-45 har samme problemet med slappe ladninger. Må gi på litt for å få nok futt i patronene. Lengden på patronene har ingenting å si på min. Slappere rekylfjær er løsningen her, og ikke hardere. Min har 18 Lbs fjær (tuuuuungt å trekke sleiden bakover uten å spenne hanen først....), og en 14 Lbs er på vei inn. :D

Link to comment
Share on other sites

Litt tam ammunisjon, kombinert med "Limp Wrist". Dvs du fjærer bort en del av rekylen som trengs for å lade om. Prøv å skyte med en hånd og se om problemet vedvarer. Lettere å fjære med to hender.

 

Før du begynner å gjøre permanente endringer, så følg rådene over. Dvs plukk den i biter og puss den. Deretter oljer du glideflater (sporene på ramma, den delen av løpet som er inni løpsbøssingen og på låsehakkene oppå løpet foran kammeret.). Liten dråpe olje foran hanen som renner ned i avtrekket er også lurt. Plukk magasinene i biter også, og vask dem inni med solvent eller whitesprit. Så tar du litt olje på fingertuppene og drar over fjæra slik at den får litt rustbeskyttelse. Tilbringeren er vel i plast på Para, og da vil du ikke ha noe olje på den.

 

Ellers så har du kjøpt en 1911-variant. Dvs den trenger kanskje så mye som 500 skudd før den begynner å oppføre seg skikkelig.

 

Hvis du er lat slik som meg, så kjøper du Remington Drilube. Den legger seg som et tørt teflonlag på glideflater, og gjør at det ikke samles skitt i olja. Må gjøres relativt ofte, siden det slites bort, men da fungerer våpenet også ved lave temperaturer.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg ikke Para, men opplevde det samme med min SPS. Jeg byttet innmaten i magasinene med fjær og follower fra Grams, og nå mater den alt jeg putter i den, både korte fabrikkpatroner og lengre hjemmeladninger. Kanskje verdt et forsøk?

Link to comment
Share on other sites

Ville justert materampen først som sist hos børsemaker eller kyndig personell. dette har jeg gjort på alle mine 2011 og har gitt meg problemfrie pistoler.

det ideele er å ha 30.5 lengde på patronene da 2011 designet er laget rundt 45 acp patronen.(magasin og patronlengde)

40 fabrikk som er kortere(29mm) vil treffe rampa på vei frem.

 

til fabrikk er 14 eller 15lbs rekylfjær ideelt. til hjemmeladning er 10-12lbs passende ut fra hva slags ladning du bruker.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Dette stemmer med en pistl Para Ordnance 16-40 40S&W Todd Jarret Edition.Den varr helt håpløs (helt ny) .Ofte forkilinger og 100% på siste skudd.Alt var feeding.

Å sende den tilbake ville bli dyrt og ta evig tid.

Sjekket i timesvis for på finne ut av det og endte opp med en neve full av alvorlige feil som for eks :ikke låste opp skikkelig, headspace, utdrager feiljustert, laderampen, store grader på inngangen til kammer som patronene bet seg fast i.

Det som var verst var at utdrager krasjet med løpet .Den skulle ha hatt 0,3 mm mer spillerom for akkurat å gå fri.

Magasinene stod ikke høyt nok slik at patronene fikk for steil vinkel inn.

Etter å ha fikset disse feilene har den gått noen tusen skudd helt feilfritt og mater til og med tomhylser. Presisjonen ble merkbart bedre og man hørte den deilige lyden når en pistol låser opp.

Det er en stor skuffelse fra Para Ordnance sin kvalitetskontroll, for de kan ikke ha skutt med den med fabrikkammo før de pakket den.

Det skulle bare mangle at ikke en ny pistol ikke funksjonerer med standard fabrikkammo. Man skal ikke måtte lade selv med større patronlengde for at den skal virke.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Bruker fabrikkammo av typen Magtech 40 S&W 180 gr FMJ

 

 

Min Para i 40 kamrer heller ikke korte fabrikkpatroner med særlig hell. Lange hjemmeladninger fungerer 100%. Jeg kronograferte Magtech (eller var det fiocchi?) fabrikk til en PF på 207, så de er uansett litt hvass i kantene til. Jeg bruker dem primært til hylseproduksjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...