Jump to content

Swarovski Z6i 1-6x24


andsto

Recommended Posts

Jobber i USA for tiden og i den anledning har jeg tenkt å kjøpe dette siktet, dillemaet jeg har er om jeg skal gå for CD-I eller BRT-I. Skal bruke dette til jakt/drivjakt og siden jeg også skyter dynamisk vil jeg med tiden også bruke dette til dynamisk rifle. spørsmålet er hvordan retikkel skal jeg gå for, blir BRT-I for lite/spinkelt for drivjakt og blir CD-I for mye for dynamiskskyting samt at jeg ikke får et retikkel for å kompensere for kulebanen hvis jeg velger CD-I, siktet vil bli brukt på sauer 303 og en ar-15 når den tid kommer. Så er det noen av dere som har sett gjennom begge disse.

 

De har kun inne CD-I og får dermed ikke sammenlignet de to retiklene.

 

Var også å testet en 1-6x24 EE, må si opplevelsen av siktet var mye dårligere med EE en jeg hadde trodd. Mistet mye av egenskapene på 1X forstørrelse, trodde ikke det skulle utgjøre så mye.

Link to comment
Share on other sites

Sitter her med oversikten,over retikkeler til 1-6x24. Kan ikke se at de levere noe retikkel til den som heter BRT-I.

De har et som heter BRX-I,men det leveres ikke til den :?: Men den oversikten er 1 år gammel :smile: Har selv det sikte på en 303, retikkel 4-I.Bruker det til driv jakt og elg,og er kjempe fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Til drivjakt hadde jeg valgt CDI, har det på en litt eldre 1,25-4x24.

Da er det også Tysk no. 4, Som brukes når det ikke er behov for lys.

Min sitter på en drilling og brukes hovedsaklig til rådyrjakt med hund.

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde CD-I på et slikt 1-6x24 som ble brukt til drivjakt.

 

Det fungerte heller dårlig for meg.

 

Altfor mye retikkel som stjal fokus.. Selve ringen er opplyst også, og da får man for stort lysretikkel. Opplyst prikk er det beste, så solgte swaroen og kjøpte meg er brukt Zeiss 1,1-4x24 med retikkel 0 igjen. Mye bedre til den bruken. Du må huske på at de kommer på alt fra 3-4m til 70-100m.

 

Dersom du vil ha Swaro, så gå for kors med opplyst lysprikk. Den prikken blir skarp og distinkt nok til å fungere godt ved kjappe skudd!

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg langt ifra noen durkdreven dynamsik rifleskytter, har akkurat startet på de to årene med poengsanking. Forhåpentlig kommer en med peiling og svarer i tråden.

 

Men jeg kan si min mening om saken og det jeg tror.

Jeg ønsker minst mulig forstyrrende elementer i retikelet. I dynamisk skal ting gå FORT. Og av de retiklene Swaro tilbyr er det LD-I som tar "minst plass", mindre forstyrrende elementer. Hadde de tilbydt kun en prikk slik som Zeiss sin retikel 0, ville nok mange ha valgt det.

Link to comment
Share on other sites

Har en zeiss med nesten identisk retikkel som LD-I og det er jo greit å ikke miste retikklet når lyset ikke er på eller batteriet er flatt. Ikke er de små strekene i vegen heller, jeg bruker den for å ha riktig høyde når jeg skyter på beveglige mål. Har retikklet på en drilling og har bestilt samme til rifla som skal brukes til elg-banen og elg og drivjakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da har jeg kjøpt sikte, prøvde alle retikklene swaro har å by på i denne modellen før jeg bestemte meg for BRT-I. Synes dette var det beste retikkelet, ser lite til strekene under rask skyting, men på lengre hold er de kjekke å ha. har en swaro 1,7-10x42 med BR retikkel og har brukt retikkelet aktivt flere ganger men savnet lys ved raske skudd siden retikkelet er ganske tynt, men med lys i 1-6x24 som jeg nå har kjøpt nå så er ikke dette noe problem, og jeg tror lysdotten ved raske skudd og de tynne millstrekene under ved lengre skudd er en bra kombinsajon. Ser det er flere enn bare meg her på forumet som er i samme dillema som jeg var i derfor tenkte jeg å skrive min mening etter å ha prøvd alle retikklene, men så skal det sies at jeg enda ikke har skutt med siktet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...