Jump to content

Bonanza Forster Co-Ax presse


sselg 1971

Recommended Posts

vurdere å få tak i ei sånn presse via e-bay men dem sender ikke til norge. ser med omregna valutta kommer den på 2300NOK. her på berget koste dem 3700. er det noen plasser dem selger dem billigere? har også sett på RCBS chargemaster men å betale her 4900 er da drygt, er det noen som vet kor det er å skaffe det billigere?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Bare å lage konto hos sinclair intl og bestille.

Skal du ha pressa i løpet av dei neste 6 mnd bør du skynde deg, er ikke lenge før dei er utsolgt igjen.

Brownells er allerede utsolgt etter under ei uke med dei tilgjengelig.

Prisen er for øyeblikket 306 $, frakt 50-100$ normalt sett.

Toll kan du regne ut selv.

Lønner seg å kjøpe mer i slengen når det kommer til frakt.

 

Leveringstid når eg har handlet der, har alltid vært rundt 2 uker.

Kommer mest an på tollen både i USA og her.

 

Chargemaster kjøper du ogå hos Sinclair om du vil 349$ for 230 V modellen, kjøpte min andre CM med en Omega trickler (65$) i fjor, og betalte i underkant av 3000 for disse totalt.

2000 kroner spart mot å kjøpe den i Norge, med et ekstra produkt på kjøpet.

 

Tviler sterkt på om du finner 230 v modellen billigere noen plass, amerikanerene har en tendens til å ta seg godt betalt for dei.

 

Midway har for lengst mistet meg som kunde på alt av ladeutstyr siden det er mye billigere å kjøpe, frakte og importere det selv fra USA.

Har også måttet vente 8 mnd for utstyr som var 'på lager' når eg bestilte det uten å høre noe som helst fra dei.

Utvalget til Sinclair er mye bedre.

Når det da leveres like fort så finnes det ingen grunn til å bruke dei i det hele tatt.

 

CO-Ax pressa er veldig god sammenlignet med det meste som er tilgjengelig.

Lager veldig presise hylser, og er raskt og enkelt og skifte dier. Er nok den beste pressa tilgengelig om du ikke vil betale alt for mye.

 

Men må innrømme eg gleder meg veldig til å få mi nye presse fra Turban cnc, som kommer på døra om noen dager:)

Link to comment
Share on other sites

Modway.no tar 3800.- for CO-AX pressa noe som er uvanlig lite overpriset til de og være.

Landrø selger CO-AX pressa i katalogen sin for 3300.-

300 dollar pluss frakt moms og fortollingsgebyr da har jeg problemer med og se økonomien av og ta den inn selv.

Norsk forhandler tilsier også norske betingelser mtp. garantier ol, selv om du tvilsomt får brukt for de.

Link to comment
Share on other sites

Men må innrømme eg gleder meg veldig til å få mi nye presse fra Turban cnc, som kommer på døra om noen dager:)

 

Dette er den eneste pressa som matcher en Armani dress

og vil danne en naturlig bakgrunn i en James Bond 007 film.

 

Turban Präzipress - Fra Tyske € 950 og oppover på

egun.de

http://egun.de/market/item.php?id=4688997#img

http://www.turban-cnc.de/index.html

 

Dette er muligvis den første Turban pressa til Norge og

det ville passe med omtale og ett par bilder for å kaste litt naturlig glans og gi litt fortjent oppmerksomhet til anledningen.

 

Denne pressa er ett naturlig valg for den som har en Maybach parkert i garasjen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Maybach

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Jim 114: Har ingen anelse om det fins flere av disse i landet, bilder kan vel ordnes med mobilen om det er ønskelig. Omtalen er det nok vanskeligere med, går iallfall en måned før eg er ferdig å snekre på kjelleren og har fått laget meg en ny benk, kan ikke montere dette monsteret av ei presse på et vanlig bord akkurat :smile:

 

Har ei Harrel's precision turret presse som blir brukt i mellomtiden, er liten og enkel å flytte rundt, og kan brukes på dei fleste overflater med klemmene dei kommer med.

Og for å sette kuler bruker eg ei 21st century, hudraulisk arbor presse.

Tviler på om det finnes, noe særlig volum av disse i landet heller.

 

Kjøpt via Grauwolf i Tyskland, siden eg ikke like å handle via E-bay(E-gun).

Og auksjoner er ikke en god måte å handle på for meg.

Prisen er også en del lavere enn du siterte hos Grauwolf.

 

630 euro for den vanlige modellen.

798 euro for heavy modellen.

 

http://www.grauwolf.net/wiederladen/pre ... turer=1968" target="_blank

 

" target="_blank

 

Koster fortsatt alt for mye men kommer aldri til å kjøpe flere ladepresser uansett.

Og en Maybach vil eg aldri i verden ha råd til :lol:

Link to comment
Share on other sites

Frakt gir dei ikke opp hos Sinclair før pakken er klar og usps er betalt, men siden pressa veier en del regner eg med 100 $ iallfall (mellom 100 og 150 en plass ), pakkene blir send med sporing og forsikring som drar opp prisen.

Har du vekta og noenlunde størrelse så gå til USPS å se på den frakt metoden du velger, så har du prisen på frakta.

Import er 25% av total verdien ,pluss 270 kroner mener eg som posten tar i gebyr.

Link to comment
Share on other sites

25% moms

Omtrent NOK 350 til posten.no for tollbehandling - det er ett sjakktrekk å gjøre en avtale med posten på forhånd hvis du bor avsides til og henter pakken på RIMI eller noe.

Alternativt kan du fortolle selv men det er stort sett for viderekomne.

Frakt og forsikring må du avklare med leverandøren.

Ved USD 500 vil jeg gjette på at forsikringen er USD 7 eller litt over.

Frakt går som regel etter vekt så jeg vil gjette på omtrent USD 100 hvis du velger billigste frakt som pleier å være med USPS og tar omtrent 14 dager og har tracking.

Tracking hos USPS stopper når pakken har forlatt USA.

Tracking hos posten.no starter i beste fall i Frankfurt am Main.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

hvordan finner jeg ut ka det koster meg med frakt og moms? har funnet ei presse der og ei elktronisk krutt vekt. pris 656 dollar.
Enkelt - sett en null bak dollar-beløpet. Det blir + - der en plass, avhengig av ordrestørrelse, fraktkostnader etc. Med dagens dollarkurs, og alt mikk-makket med å få sendt sjøl et grovformet trestykke (farlig terror-redskap, i hendene på slike muslimske fundamentalister som meg, må vite!) ut fra USA, må prisen i dollar være svært lav, før jeg gidder å bestille fra God's Own Country.

 

Jeg har hatt min Co-Ax i over 35 år, og ladet et utall skudd på den. Jeg har andre presser, som står og opptar plass/samler støv - det er Bonanzaen som gjør jobben, år ut og år inn. Det er mulig det fins presser som gir mer "snob appeal", men til praktisk bruk er Co-Ax'en uovertruffen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...