Jump to content

Får ikke Glocken fra hverandre


Bukken

Recommended Posts

Vi har en 1. gen Glock 17 som klubbvåpen, med separat fjær og styring. En kar ville ha meg til å vise nedplukking for puss. For første gang fikk jeg ikke en Glock fra hverandre. Jeg har tatt både denne og andre Glocker fra hverandre og hatt dem sammen igjen, og aldri hatt problemer. Men denne gangen fikk jeg det ikke til. Med demonteringsknastene nede får jeg sleiden ca 3 mm fremover under fjærbelastning, så er det stopp. Jeg har prøvd både oppspent og nedspent.

 

Hva kan være galt?

Link to comment
Share on other sites

Måtte fikle noe veldig med en selv i dag. Denne var da relativt ny (så ikke mye brukt ut). Virket som at den kun ville gå fra hverandre ved å løfte sleiden opp og ned fra rammen samt bruke unødvendig mye makt for at den ville gi seg :forvirra:

 

Men det du sier høres veldig ut som at den står i halvspenn.

Link to comment
Share on other sites

Det var bare jeg som hadde dratt sleiden for langt bakover, og dermed fått jernet i halvspenn. Takker for raske og gode svar. Nå venter jeg bare på integrert fjær og styring, samt minusconnector, så skal det nok bli bra.

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke merke noe fjærbelastning nå du demonterer en glock, sleiden glir av med lite motstand om ting er som de skal. Kan rekylfjæra være ute av stilling??

Låner denne tråden litt..

Etter en tur på banen i dag fikk jeg ikke min Gen3 fieldstripped. Etter mye fikling fant jeg ut at rekylfjæren var ute av stilling.

Ved sammensetting og testing klarer jeg å reprodusere problemet.

Tyder dette på at rekylfjæren og stangen bør byttes? At den har blitt for slapp?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...