Jump to content

Handkikkert til 3-4000


Tosse

Recommended Posts

Naboen har monarch 10x42, jeg har 8,5x56 varianten selv. Veldig gode kikkerter i forhold til pris, og fungerer utmerket. Kjøpte 10x42 conquest hd ifjor, og det er et hakk opp. Klarere og bedre fargegjengivelse, må være et av de beste kjøpene, og har vel fått den konklusjonen i mange tester. Den koster derimot det dobble og vel så det av monarchen, så det blir en vurdering trådstarter må ta.

Jeg kan trygt anbefale begge

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en 10x50 Bushnell perma focus ifra Cabelas for et års tid siden. De selges på ebay å ser jeg.

 

Ganske kjekk funksjon den "perma focusen", uansett hva du ser på, så er det alltid i fokus. Du slepper å drive å justere på et sånn ratt som mange kikkerter har.

 

Jeg er godt fornøyd, ganske rimelig var den å :)

 

http://www.cabelas.com/product/Bushnell-PermaFocus-10x50-Binoculars/720463.uts?Ntk=AllProducts&searchPath=%2Fcatalog%2Fsearch.cmd%3Fform_state%3DsearchForm%26N%3D0%26fsch%3Dtrue%26Ntk%3DAllProducts%26Ntt%3Dbushnell%2Bperma%2Bfocus%26x%3D0%26y%3D0%26WTz_l%3DHeader%25253BSearch-All%2BProducts&Ntt=bushnell+perma+focus&WTz_l=Header%253BSearch-All+Products#BVRRWidgetID

Link to comment
Share on other sites

Det finnes mye bra brukt blant de store kikkertprodusentene på topp .

Jeg ville før kjøpt en brukt av ypperste kvalitet eller en ny av dårligere kvalitet.

Og har du mulighet å se den før kjøp så er jo det det beste.

 

Postleveranse går som regel greit men budet vet som regel ikke om det er pizza eller glass som er i eska og tar lite hensyn . Det kommer an på om avsender har gjort en god jobb med pakkingen.

Link to comment
Share on other sites

Har en Nikon Monarch 8.5 x 56, og det er en veldig god kikkert i sin prisklasse. Blir brukt som skumrings kikkert i storvilt jakten, og er veldig god til det formålet. Skal en bruke kikkerten til jakt i krevende lysforhold, bør en velge en kikkert i 50-56 mm lysåpning. Hvis en bruker kikkerten mest i gode lysforhold er feks en 8 x 42 bra nok. Disse 56 mm kikkertene er endel tyngre å drasse på, men til skumrings jakt må en ha en sånn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...