Jump to content

Må jeg tilpasse .17 hmr løpet til min CZ455


Guest

Recommended Posts

Hei dere,

 

Jeg kjøpte en CZ455 i 22LR for en stund siden og fikk endelig somlet meg til å kjøpe et slikt .17HMR løp også. Nå leser jeg i manualen som fulgte med løpet at løpet må tilpasses av børsemaker før det brukes ? Er dette nødvendig ? Noen andre som har erfaringer med å bytte løp i CZ 455 ? Det er visstnok slik at de løpene som selges som "pakker" med rifla, de er tilpasset. Jeg har jo kjøpt et helt utenom og lurer nå fælt ?!

 

Takker for alle svar !

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte mitt 17løp 3mnd etterpå at jeg fikk 455en i 22lr og skrudde det bare rett inn. Aldrig hatt noe problem.

Men jeg sendte låskassen sammen med begge løpene og demperen til børsemakeren da løpene skulle kappes da han ønsket å ha låskassen tilgjengelig for prøveskudd.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for svar, da skal jeg prøve å montere løpet selv. Ble bare litt bekymret når det stod "MÅ IKKE BRUKES UTEN TILPASSING AV BØRSEMAKER", men det er vel noe de er pliktig til å skrive ?! :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Gadd ikke sjekke gjennom løpet først da jeg har leste diverse steder på nettet at sikte ofte må justeres 5-7 knepp.

 

Dette avhenger jo litt av kikkert og montasje, men synes 5-7 knepp høres lite ut. Husker ikke hva jeg hadde i farta (lenge siden jeg har brukt 22 løpet) men mener jeg hadde nesten en halv omdreining på den gamle kikkerten (1/4 moa turret). Husker ikke som sagt, men langt mer enn 5-7 iallfall.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 years later...

jeg har hatt 17hmr og 22LR  i fire år.  skutt fast mellom de to på 62 meter. Innskyting har lært meg at uansett har jeg 28 -29 knepp venstre eller høyre mellom de to. mer "forstyrrende" er at opp/ned har variert fra 2 til 14. har tatt vare på en "batch" med ccl kuler til akkurat den innskytingen nå, selv om, jeg bruker subsonic, (1 knepp forskjell på den avstanden)

 

Jeg har funnet ut at ved å "rette" 22lr kulene ved å ta bittelitt av dem i en  blyantspisser, blir presisjonen MYE bedre. I tillegg har jeg endret punktet der kassen ligger i stokken. Synthetic stokken er såpass myk, at pipen berøres når våpenet står på tofot. særlig når du skal holde alt dønn stablit. 

 

har tenkt mange ganger på hvordan jeg får "sidejustert" de to løpene, men ikke funnet det ut.  

Edited by oilrex
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...