Jump to content

Skryt til Zeiss Norge


1983

Recommended Posts

Ringte Zeiss Norge en torsdag fordi kompensatoren for sidejusteringen kranglet, fikk beskjed om at kikkerten måtte sendes inn. Sendte kikkerten samme dag, påfølgende mandag sporet jeg pakken, den hadde da ankommet postkontoret ca kl 1300. Dagen etter ble jeg oppringt av Zeiss ca kl 1400. Da fikk jeg beskjed om at kikkerten var ferdig reparert og skulle bli plukket opp av posten samme dag!

 

Helt super og rask service!

Ikke spurte de etter servicekort heller da kikkerten var registrert i systemet deres.

Link to comment
Share on other sites

Godt sagt! :-)

 

Det er følt kvalitet både i hendene og i syn, natt som dag! :-)

 

Min gamle Zeiss 7x45 Night Owl håper jeg varer en god stund til, når den skal bli erstattet(blir ikke solgt), så blir det en Zeiss igjen, uten tvil! Gjerne en Zeiss RF 8x56, den er det en stor feil med, og det er at den er veldig dyr!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Har brukt en Zeiss 8x20 i mange år (anslagsvis 15-20), som bokstavelig talt har vært ute i hardt vær på fjellrypejakt. Tenkte at den kunne trenge en service og overhaling og sendte den derfor til Zeiss med anmodning om et prisoverslag.

Fikk i dag melding fra posten om å hente en pakke og der lå kikkerten med følgende korte melding:"Kikkert er reparert kostnadsfritt ved fabrikk"

 

Jeg er rett og slett imponert !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bare det at ringer man så slipper man ikke telefonen på en halvtime.

En jeg snakka med der da jeg skulle kjøpe min Victory 3-12*56 var så interessert i jakta jeg skulle bruke den til at vi brukte en god halvtime i telefonen.

 

Det var hyggelig, jeg ble undervist i en del prinsipper hva angår optikk og kommer av den grunn aldri til å kjøpe annet enn tyskt heretter.

 

Det gjelder forsåvidt alt man kan khøpe som er tyskt. Biler, kjører selv BMW. Lurer på om lyslinsene er av Zeiss :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Min tur til å skryte av Zeiss.

Klart på fredag å knekke skruen til justeringstårnet på en 6-24x56 etter innskyting og nullstilling av skalaen.

Klarte heldigvis iløpet av helga og få pirket ut stumpen av skruen som satt dypt neddi ut med ei nål.

Ringte til Kontret i Oslo på mandag morgen og forklarte min uforsiktighet, og nå idag Tirsdag (dagen etter) lå en fin liten brun konvolutt i postkassen med en ny skrue. Jeg er imopnert makan til rask handling. Bor trosalt godt utpå bygda i Trøndelagen.

Og som flere her skriver. kr.0

Takk til Zeiss. Blir garantert fler kikkerter derifra.

 

Øystein Bremset

Link to comment
Share on other sites

Også jeg har knallgod erfaring med service fra Zeiss. Jeg satt på hjortepost i regnvær med min Duralyt i 3-12x50. Skulle justere lysstyrken på lyset og fikk se at det kom luftbobler i kanten av justeringsknappen, det var løst der. Var innom der jeg kjøpte den å leverte den. Tok ei ukes tid så hadde de fått ny kikkert til meg..blir ikke bedre enn det :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...