1983 Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 Ringte Zeiss Norge en torsdag fordi kompensatoren for sidejusteringen kranglet, fikk beskjed om at kikkerten måtte sendes inn. Sendte kikkerten samme dag, påfølgende mandag sporet jeg pakken, den hadde da ankommet postkontoret ca kl 1300. Dagen etter ble jeg oppringt av Zeiss ca kl 1400. Da fikk jeg beskjed om at kikkerten var ferdig reparert og skulle bli plukket opp av posten samme dag! Helt super og rask service! Ikke spurte de etter servicekort heller da kikkerten var registrert i systemet deres. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kammerherren Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 Henger meg på denne. Jeg somla bort lokket til høydejustering på en Zeisskikkert for et par år siden. Sendte dem en epost der jeg ba om å få kjøpe et nytt. Fikk svar at det kunne jeg få gratis bare jeg oppgav adresse. Noen dager senere fikk jeg 2 nye lokk. Det må sies og være serviceinnstilt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 Dette kaller jeg Kongeservice fra Zeiss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Generaldfeld Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 Godt og høre at folk har slike gode opplevelser med Zeiss! Ikke bare er det bra for kundene, og ryktet til firmaet, men også en god faktor ved valg av optikk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rypefot Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 På grunn av slik service har eg 3 stk. Zeiss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Generaldfeld Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 En håndholdt og to kikkertsikter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rypefot Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 En håndholdt og to kikkertsikter? To kikkertsikter og eit rødpunkt av typen mikro.Zeiss victory 2.5-10X50,og dyralyt 2-8X40 Ellers er det berre velstand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Generaldfeld Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Ikkje verst, in Zeiss we trust! Har en super god og gammel Zeiss 7x45 håndkikkert, den er jeg meget godt fornøyd med! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rypefot Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 One zeiss fits all Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Generaldfeld Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Godt sagt! Det er følt kvalitet både i hendene og i syn, natt som dag! Min gamle Zeiss 7x45 Night Owl håper jeg varer en god stund til, når den skal bli erstattet(blir ikke solgt), så blir det en Zeiss igjen, uten tvil! Gjerne en Zeiss RF 8x56, den er det en stor feil med, og det er at den er veldig dyr! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gillen Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 Har brukt en Zeiss 8x20 i mange år (anslagsvis 15-20), som bokstavelig talt har vært ute i hardt vær på fjellrypejakt. Tenkte at den kunne trenge en service og overhaling og sendte den derfor til Zeiss med anmodning om et prisoverslag. Fikk i dag melding fra posten om å hente en pakke og der lå kikkerten med følgende korte melding:"Kikkert er reparert kostnadsfritt ved fabrikk" Jeg er rett og slett imponert ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barerobert Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 One zeiss fits all That`s why Zeiss matters Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
202 sauer Posted July 13, 2014 Share Posted July 13, 2014 Zeiss er konge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
villreinjegeren Posted July 13, 2014 Share Posted July 13, 2014 Det er årsaken til at jeg har Seizz, blandt verdens beste optikk, og beste service ever. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
9,3 Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 Tja, hva skal jeg si? Har sendt til sammen fem mailer til Zeiss Norge i løpet av di tre siste månedene angående service på en håndkikkert. Har ikke fått svar på en eneste en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sindre.S.K Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 Mulig Mail adr din har ord i seg som gjør at den havner i spam filteret. Det er fult mulig og ringe også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barerobert Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 Bare det at ringer man så slipper man ikke telefonen på en halvtime. En jeg snakka med der da jeg skulle kjøpe min Victory 3-12*56 var så interessert i jakta jeg skulle bruke den til at vi brukte en god halvtime i telefonen. Det var hyggelig, jeg ble undervist i en del prinsipper hva angår optikk og kommer av den grunn aldri til å kjøpe annet enn tyskt heretter. Det gjelder forsåvidt alt man kan khøpe som er tyskt. Biler, kjører selv BMW. Lurer på om lyslinsene er av Zeiss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bremset Posted February 17, 2015 Share Posted February 17, 2015 Min tur til å skryte av Zeiss. Klart på fredag å knekke skruen til justeringstårnet på en 6-24x56 etter innskyting og nullstilling av skalaen. Klarte heldigvis iløpet av helga og få pirket ut stumpen av skruen som satt dypt neddi ut med ei nål. Ringte til Kontret i Oslo på mandag morgen og forklarte min uforsiktighet, og nå idag Tirsdag (dagen etter) lå en fin liten brun konvolutt i postkassen med en ny skrue. Jeg er imopnert makan til rask handling. Bor trosalt godt utpå bygda i Trøndelagen. Og som flere her skriver. kr.0 Takk til Zeiss. Blir garantert fler kikkerter derifra. Øystein Bremset Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Generaldfeld Posted February 17, 2015 Share Posted February 17, 2015 Zeiss har forstått dette med god service for lenge siden! Beste måte og spre det glade budskap på! Og selvsagt får de flere nye og godt fornøyde kunder! Vinn-vinn situasjon! Mange har mye og lære av slike bedrifter og deres kultur! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetalMorty Posted February 18, 2015 Share Posted February 18, 2015 Også jeg har knallgod erfaring med service fra Zeiss. Jeg satt på hjortepost i regnvær med min Duralyt i 3-12x50. Skulle justere lysstyrken på lyset og fikk se at det kom luftbobler i kanten av justeringsknappen, det var løst der. Var innom der jeg kjøpte den å leverte den. Tok ei ukes tid så hadde de fått ny kikkert til meg..blir ikke bedre enn det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.