Jump to content

Tips til pistol 5" med faste sikter


oaf

Recommended Posts

Nå skriver han i åpningsinnlegget at han skal ha en 5" med faste sikter for å bruke til PPC P6 programmet. Da er nok å foreslå en Range Master med 6" pipe og justerbart sikte intet mindre enn skivebom. :winke1:

 

Shadow Orange er tøff den, men er den verdt prisen over en vanlig Shadow? Skal du bruke mer penger er nok f.eks. STI Tactical et bedre våpen tror jeg (men bare tror, har ikke prøvd den).

 

Hva med en Sig X-Five SO, kunne det vært noe? http://www.sigsauer.de/englisch/x-series/so-series.html

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å være mer slem heller, så står det også at jeg eier en Targetmaster litt lengre nede på innlegget.

Men for all del ønsker meninger, hint og tips, er jo derfor vi har kammeret :-)

 

 

Har skudd 3 forskjellige Cz SP-01 shadower, synes de er veldig forskjellige på treffpunkt.

Men for all del kjempe gode pistoler. Skremmende god rett ut av boksen vil jeg si.

Den ene av de samler jeg stort sett på en 2" på 25 meter, med en slenger nå og da.

Så tenkte det at Orange kanskje var litt bøsere, men for alt jeg vet kan det være helt motsatt.

 

Men Sti Tactical SS 5" ser veldig bra ut også, hvem liker ikke 1911???

Sig`en ser bra ut den også, men har prøvd en p226 5" alu, synes grepet der var litt stort for meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hvis valget hadde stått med mellom Les Baer og Shadow Orange hva hadde valget deres endt på ? og ikke tenk på faste sikter vs justerbare.

 

Hassel, ojoh, varegg, ppc skyttern, nhd ??????

 

 

 

 

 

PS

Har jo targetmaster fra før, er jo veldig kjekt å slippe å kjøpe ny rigg(belte/innerbelte/hylster) og magasiner.

Da passer det jeg allerede har.

Link to comment
Share on other sites

9mm 1911 byr meg faktisk litt imot. Eg likar 1911, min neste pistol kjem til å være ein, men er det ei plattform som absolutt må være 45acp så er det 1911, på samme måte som ein CZ-75 ikkje kan være anna enn 9mm. Det er patrona dei vart utvikla for og med, alt anna er kompromiss og halvvegsløysinger. (Eg hatar også tanken på ein trynetrekkande BMW).

 

... men samtidig er jo 1911 kongen av 5" for dei med litt mindre nevar. Om ein ikkje får labbane rundt ein SIG ser eg for meg at ein singlestack fra STI er vegen å gå (Trojan'en er ganske fin, spesielt etter en tur til Bakern), kanskje til og med en doublestacker a la Tactical 5.0 som også var foreslått i tråden her. Prisklassa som er foreslått opnar og for ein annan singlestacklegende, SIG P210 (4,7", men litt slingringsmonn frå spec må ein tillate seg :D).

Link to comment
Share on other sites

Nå finnes det ikke noen 5" faste sikter klasse i PPC :mrgreen:

 

...den heter nå 5,5" faste sikter.

Det er kun kosmetisk, og for at rett skal være rett. F.eks. så har en 5" 1911 aldri vært 5", men godt over 5".

 

I en 48 skudds maks 25 yard klasse vil du kunne gjøre det meget godt med det meste. Prøv det du kommer over, også kjøp noe som passer deg, ikke noe som passer meg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det som er drit og som vi alle opplever er leveringstid. Har mest lyst på en CZ Orange.

Men så var det å vente de 4mnd, eller skal jeg kjøpe noe som er på lager.

 

Skyter rimelig bra med SP-01 shadow, men en les baer ligger litt på ønskelisten også.

1911 og CZ grepet passer meg rimelig godt. Litt værre med sig.

Har prøvd mye pistoler, men langt fra alt.

 

Og ja de fleste 5" er vel 5,02" eller 5,11", noe i den duren ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

CZ 75 SP-01 Shadow Orange (Production/Felt) 9 x 19.

 

The CZ 75 SP-01 SHADOW 2012 pistol differs in new procedures and operations added as a part of the serial production process (e.g. the manual fitting of the barrel, the lateral definition of the free movement of the bolt and the sophisticated trigger mechanism).

 

The gun has a burnished barrel and its "orange 2012" name is based principally on its long thin and aluminium grips of that colour. The weapon is presented in an identical case to that of the CZ 75 TS CZECHMATE.

 

Features:

- handmade barrel matching and precise slide side setting

- Improved trigger mechanism

- polished barrel

- metal polished recoil spring guide

- polished recoil spring + recoil spring set (13 lbs. And 11 lbs.)

- polished main spring + main spring set (13 lbs. And 16 lbs.)

- buffer set (3x thick, 2x thin)

- orange grips - thin, long (aluminium)

- 3x magazine with aluminium magazine bottom (orange)

- defender type rear sights and red fiber optic front sight 5,5 x 2,5 x 1 mm

- newly designed sa/da hammer

- cleaning oil, loader, cd, polymer case

- Better shooting comfort, increased accuracy.

- More stable recoil during shooting. Parts service life increased.

- Smooth and precise trigger mechanism.

Link to comment
Share on other sites

Ah... takker.

 

"...the lateral definition of the free movement of the bolt" HÆ?

"...and the sophisticated trigger mechanism" Øh?

Tilpassingen av løpet pleier ikke akkurat å være ræva på Shadowen heller, så for meg begynner det å se ut som veldig kostbare fjærsett :mrgreen:

Nå har jeg aldri sett en Orange så jeg håper jeg tar grundig feil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...