Jump to content

Montering av våpenskap


huntingdaddy

Recommended Posts

Jeg kjøpte bly på et metallgjenvinningsanlegg. De hadde bly i flere utførelser: Store blokker, mindre stykker, og heldigvis: i plater. Jeg betalte 20 kr/kg, og de skar det på mål for meg mens jeg ventet. Det bygger noen få cm i bunnen av skapet og fungerer utmerket.

 

http://www.metallco.com/

 

Når var dette? Jeg var innom Metalco i Oslo for en måned siden, de solgte da kun bly i større kvanta (tonn)!

Link to comment
Share on other sites

Hmm, da skulle jeg nok hatt tak i 20kg bly som passer i bunn av skapet. Hvor kan man få tak i slikt?

 

Sent fra min C6903 via Tapatalk

 

Det smelter du selv ganske lett...

Ta med et par-tre bøtter og grav ut bly fra en kulefanger.

Tøm i en stor jerngryte og sett på kok i utendørs, bruk gassbrenner eller kokeplate uten termostat-stopper og gjerne gassmaske!

 

Aus opp flytende bly med ausekar i aluminium og tøm i et aluminimskar (kakeform e.l.) - dette finner du på loppis.

Er kakeformen for stor, kan du fylle ut formen med en plankebit spent fast med jerntvinne.

 

50-lapp for vaskebøtter, ausekar, jernkjele og primusbrenner og gratis bly fra skytebanen - litt jobb, men moro å rednecke litt :-)

Link to comment
Share on other sites

Når var dette? Jeg var innom Metalco i Oslo for en måned siden, de solgte da kun bly i større kvanta (tonn)!

Sædberg(!) metall i Sørlandsparken i Kristiansand for, ja, halvannet års tid siden tror jeg. Det virket å være en skraphandler for metaller, og de hadde litt av hvert på lageret. Jeg måtte leite det fram sjøl, men de var som sagt behjelpelige med å kappe det på mål og veie det for meg.

Link to comment
Share on other sites

Raufoss hadde ingen dokumentasjon, de henviste meg til Duun smie. Jeg har kontaktet dem så får vi se hva de sier. Og om det stemmer med brosjyren til Vavlo. Det er nesten så jeg vurderer å tømme skapet og få løftet det opp på badevekta :-)

Link to comment
Share on other sites

Vi må vel anta at produsentens oppgitte spesifikasjoner duger i denne sammenheng. Jeg har iaf ikke tenkt å bruke en kalori på å forske på dette. (Har brukt nok kalorier på å legge ut bilder nå. Rene forskningsprosjektet.)

Nok om det. Her er scan av brosjyren.

 

normal_SGS1.jpg

normal_SGS2.jpg

normal_SGS3.jpg

normal_SGS4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...