Jump to content

billige og "gode nok" kuler for 223


2alfa

Recommended Posts

Nosler CC 52gn til 1,25kr/stykk m være ei bra kule til det bruket.

http://www.jaktdepotet.no/display.aspx?menuid=29C2&prodid=6528

 

Tør jeg spørre om noen kjenner til ei enda billigere kule? 1,25 er selvfølgelig alrede billig, men jeg er som sagt ikke kravstor med tanke på bruksområde (klarer den 1-2 MOA ut av en 1/9-16" løp er jeg kjempefornøyd)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne også tenkt meg en "60 øreskule" til trening opp til 80-100 meter, men finner ingen. Jeg vet Partizan hadde noe i dette prisleiet for en tid tilbake, da en del av gutta i klubben kjøpte endel. Mulig Landis har noen igjen? Jeg har ikke ringt og sjekket, da jeg fortsatt har godt igjen med Bernaul ferdigrullet.

Skal du skyte bolt så blir uansett ikke 1,25 så dyrt pr smell. Men snakker vi IPSC semi auto så blir det jo fort penger.

Link to comment
Share on other sites

...Men snakker vi IPSC semi auto så blir det jo fort penger.

 

Ja, det er akkurat det ja. For min del (sjelden opp i 300m, vanligvis 100-200) så "kommer kulen frem til målet i ett stykke er det godt nok". Som sagt ca 2 MOA og jeg er kjempefornøyd.

Veldig synd at ikke Berry's har noe annet enn pistolkuler.

Men 1,25 kroner per kule (pluss ca 1 krone i krutt og tennehetter), så er man opp i nesten 3 kroner som er slettes ikke dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en hel del Remington 55 grs FMJ hos Jaktpartner i Lørenveien for 55øre stk. Det var i 1987..... ;-)

 

50-60 øre i dag er nok ønsketenkning. Hornady i Bulkpakker(6000stk) kan nok nærme seg 90 øre om noen tar seg jobben med å få de inn. 90 øre er billigere enn 1,25,-- men fortsatt langt ned til det nivået du ønsker deg.

 

Barnaul/Wolf er nok beste valget om valutakursene roer seg litt eller NOK kommer seg litt i verdi. Svett om dagen nå - med 14-16% økning i varekost..... Det vil merkes på prisene på volum varene utover året.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...