Jump to content

Pakke fra Huntershouse


snake

Recommended Posts

Hurra, Pakke fra Huntershouse ankom idag. Sig Sauer P226 :D

Men da jeg lette gjennom pakken etter "blå lappen" så var den ikke der.

 

Da jeg sporet pakken til tollen tok jeg kontakt med posten og lurte på hvor jeg skulle sende innvilget ervervstillatelse (hørtes ut som en søt jente på telefonen :wink: )

 

så jeg sendte brevet nedover, dagen etter var pakken på vei fra tollen. men jeg har en mistanke om at tollen har sendt både blå og hvit del til politiet siden den ikke var i pakken. eller sender tollen tillatelsen i eget brev?

Link to comment
Share on other sites

Sist jeg handlet med HH ble søknaden sendt til Postens Godssentral eller noe sånt, som tar seg av fortolling.

Da pakken ankom manglet papirene, men det viste seg at én del av søknaden var sendt til politiet, én del hadde tollvesenet beholdt, og den blå delen ble sendt i egen konvolutt til meg.

 

Hvorfor de ikke bare la den blå delen ved pakken vet ikke jeg, men jeg fikk også litt panikk da papirene tidligere alltid har ligget ved pakken, slik at jeg ringte straks Posten og fikk beskjed over telefon at de nå alltid sendte papirene tilbake i egen sending, og ikke la de ved pakken lengre, og dette er ikke så mange ukene siden ?

Link to comment
Share on other sites

Tollen har nok dårlig peiling på hvordan ting og tang fungerer med våpen. Fikk selv alt sendt hjem sist gang når jeg fikk min revolver fra HH i november.

Ved fortolling i skranken på Svinesund tidligere, var det veldig stor usikkerhet på hvordan dem skule gå frem. Mn men, er jo ikke hver dag de håndterer våpen regner jeg med og siden dem var hyggelige og ellers servisevennlige er det ikke noe å si på det.

Link to comment
Share on other sites

Ved fortolling i skranken på Svinesund tidligere, var det veldig stor usikkerhet på hvordan dem skule gå frem. Mn men, er jo ikke hver dag de håndterer våpen regner jeg med og siden dem var hyggelige og ellers servisevennlige er det ikke noe å si på det.

 

Dette er min erfaring også. Så hva slags konklusjon trekker vi? Jo, importer flere skytevåpen, så de får litt mer erfaring med saken! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ved egen innførsel av våpen skal det alltid fylles ut en ekstra duplikat-søknad så du har en å forevise tollvesenet. Min erfaring er at tollere helst ikke vil fylle i papirene slik de skal gjøre fordi det ikke står noe sted på søknaden hvor Tollvesenet skal signere. Litt firkantet men jeg har i alle tre tilfellene opplevd det samme: blir sendt hjem med våpen og ALLE papirer

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...