Jump to content

kahles 312i


SteveG

Recommended Posts

Har hatt gleden av å tilbringe godt med tid bak det aller meste av optikk de siste årene.

 

K312 er på førsteplass for min del. Et synsfelt ut av en annen verden koblet med sylskarp optikk, fantastisk designede tårn, perfekte klikk og velfungerende zerostop. At den er 12x på topp får jeg ikke til å stemme helt, jeg måtte skru andre kikkertsikter til 14-15x for å få samme inntrykket.

 

Hadde den på lån et par uker og det var smertefullt å sende den tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en K312 og optikken er fantastisk.

 

Jeg hadde tidligere en zeiss v 6-24x56 og jeg får samme følelse med kahlesen. Måten kikkerten forsvinner bak bildet, fargene, dybden, alt bare er der. FOV`en nok større enn i zeiss`en, det oppleves hvertfall slik. Alt det mekaniske er i min mening perfekt utført, mtp størrelse og design av tårnene og zero stop.

 

Kjøpte den da jeg anså den som en av de absolutt beste allround kikkertene som finnes. Har ikke følt behovet for noe mer forstørrelse selv på langhold, jeg hadde ingen problemer med å sikte meg inn på steiner i nevestørrelse på 700m.

 

Har forsåvidt ikke fått brukt den på jakt enda, men den fungerer utmerket i dårlig lys og har en enorm FOV så det tror jeg ikke blir noe problem. Personlig har jeg ikke savnet lys enda. Kahles representanten på SHOT 2014 sa at det skulle komme en versjon av k312 med lys i løpet av året, så gjenstår det å se hvor stort pristillegget blir. Jakter du veldig mye i dårlig lys kan det kansje være noe å vente på.

Link to comment
Share on other sites

Iht

så blir denne modellen oppgradert neste år på samme måte som K624i, dvs samme tårn osv.

 

Her er forøvrig hans andre omtaler fra SHOT Show 2014:

http://opticsthoughts.com/?page_id=1282

 

I beskrivelsen på youtube så finner du hva han snakker om på hvert klipp.

(Tips: start video, høyreklikk, velg "copy url" og kjør den i et nytt vindu. Da havner du direkte på youtube og kan lese beskrivelsen)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...