Jump to content

Kjøpshjelp revolver


Gullvingen

Recommended Posts

Nå er vel 8 og 10 tommers løp vanligere i metalsilhuett, men man må ikke være ekspert for å få ned bukken på 200 meters holdet. Skal man ha ned alle bukkene derimot... :evil:

Det er nesten så jeg mistenker deg for å ikke helt tro på at det er helt normalt med hold for håndvåpen på 200m gullvingen. Men det er det altså, både nasjonalt og internasjonalt.

Link to comment
Share on other sites

Er nok mest i hodet det sitter når man synes 180m er langt med håndvåpen. Blinkene (snakker felt nå) er som regel store og har man litt kontroll på kulebanen er det i grunn ikke noe voldsomt vanskelig å treffe på 120m. Skivene er store så det er nok ikke stress. Såvitt det ikke er mye sidvind da.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

har selv endt opp med en 357 686-6 med 6" og er storfornøyd, "tilogmed" dama som knapt nok har sett eller tatt på et våpen får 5 hull i pappen med den med 357 ladninger :)

 

Har selv prøvd gp100, syntes double action avtrekk var for hardt på den, er bedre (syntes jeg) på 686 og snakker nå rett ut av esken.

 

også en colt python eier som likte avtrekk bedre på smithen enn sin egen colt :P

 

Jeg var usikker selv på hva jeg skulle velge, men siden jeg syntes smith & wesson ser litt bedre ut enn colt og rugeren hoppet jeg på smithen og angrer ikke.

 

pointet er bare at den eldre 686 du linket til sikkert ikke er feil ;)

Link to comment
Share on other sites

Støtter Ulven der, Smith & Wesson 586/686 er et godt valg! Nydelig finish og god balanse i våbenet.

Enig i at Ruger GP100 har et for hardt avtrekk i double action, enda det også er et bra våpen. Har hørt av en børsemaker at Rugeren er konstruert på en annen måte vedr avtrekk noe som gjør at den er vanskeligere å tune til et godt resultat enn Smithen.

Link to comment
Share on other sites

rugere kan være litt harde fra boksen ja, går som regel til etter en håndfull hundrede skudd eller så.

Min feltrevolver er en umoddet 4" gp100 som kom med nydelig avtrekk rett fra boksen. Eller så stemmer det at rugeren har et moderen avtrekk fra rundt 1980, kontra smith & wessons 1800talls arvegods. Fordelen er sterkere, mer holdbar og driftsikker, men ikke like lett og enkel å "tune" som en smith. Jeg vil som ruger entusiast påsta at man neppe vil kunne få et like nydelig avtrekk på en ruger som på en smith. Men på den andre siden tror jeg det er langt mellom de som faktisk ville klart å utnytte den lille forskjellen. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg kan være en smule treg i avtrekket, men nu er da søknaden på .357 og .45 levert og jeg har kommet litt lenger på vei...Ting tar tid visstnok.

Smith 586 og 686 er like bortsett fra farge eller?

Problemet er at min leverandør på Gjøvik absolutt ikke har utvalg av håndvåpen da de skylder konsekvent på uregelmessigheter hos Winge.

Børselars, Intersport i Bogstadveien, brukt?

Link to comment
Share on other sites

Farge og materiale. 586 er blånert, 686 er rustfri.

 

Har gått mye brukt den senere tiden, følg med på Facebook i tillegg til her og på Finn. Men det er overraskende mye som blir lagt ut bare på diverse kjøp og salg av våpen grupper på Facebook, så det lønner seg absolutt å følge med der.

Link to comment
Share on other sites

Jeg følger med på diverse grupper på FB og på finn, uansett må jeg vente til onkel blå har behandlet papirene (søknad, startkort, vedlegg m/påskrift fra klubben, medlemskort) før jeg ringer noen... Har for øvrig siklet mye på en Tanfoglio i .45 også, men hadde liksom planer om å evnt kjøpe .357 først...helt til det dukket opp et godt tilbud...Valgets kval...

Link to comment
Share on other sites

Står Winge i fare for å miste agenturet på Smith & Wesson eller er det bare dine ord?

 

Slike uttalelser burde ikke slenges vilkårlig rundt hvis det ikke er hold i dem!

 

Kjenner en som jobber i bransjen og i følge han så hadde de vært på S&W utstillinga i tyskland i år og fortalt dem hvordan ståa er i norge og med winge.... De var vist ikke de eneste siden de sa sa at det hadde vært andre nordmenn innom og klagd på det samme og de ble forsikret om at dette skal de ta tak i. Om det er 100% sikkert at winge mister agenturet eller ikke vet jeg ikke, kompisen min vet det heller ikke, men det ligger jo litt i kortene at de henger i en tynn tråd hvis det ikke skjer noe.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...