Jump to content

Nye Accuracy International Rifler


MH434

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Hva er deres erfaringer med 338LM til jakt? Hvilke kuler bruker dere?

Om du vil ha god restvekt,gjennomtregning, blyfritt slakt å holder deg innenfor x avstand så kulehastighet er 550ms+, så skal du se på barnes 265LRX /ttsx. Skyter de ut i 874ms fra steyr ssg08 med 27" pipe med veldig god presisjon. Bruker 3 kuler til min børse og alle 3 går likt ut til 612m. 300gr scenar og 300gr berger OTM. Sistnevnte kan brukes på jakt,men effekten i vilt er vanvittig. skutt litt med den, å den lager mye søl på nærme hold. 300gr scenar og 265LRX mates fra magasinet.(94.5mm coal) 300gr berger har 99.7mm coal å står 0.2mm fra bommer og må lades singelskudd. (det som skytes på med 300gr hybrid trenger ikke skudd nr2!)

Link to comment
Share on other sites

Hva er deres erfaringer med 338LM til jakt? Hvilke kuler bruker dere?

Om du vil ha god restvekt,gjennomtregning, blyfritt slakt å holder deg innenfor x avstand så kulehastighet er 550ms+, så skal du se på barnes 265LRX /ttsx. Skyter de ut i 874ms fra steyr ssg08 med 27" pipe med veldig god presisjon. Bruker 3 kuler til min børse og alle 3 går likt ut til 612m. 300gr scenar og 300gr berger OTM. Sistnevnte kan brukes på jakt,men effekten i vilt er vanvittig. skutt litt med den, å den lager mye søl på nærme hold. 300gr scenar og 265LRX mates fra magasinet.(94.5mm coal) 300gr berger har 99.7mm coal å står 0.2mm fra bommer og må lades singelskudd. (det som skytes på med 300gr hybrid trenger ikke skudd nr2!)

 

Takker,

Når jeg skal ha en 338, så blir jo det hovedsakelig langhold, men jeg liker å jakte også :winke1: Til posteringsjakt tror jeg selv en blytung 338 vil funke..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
No har eg vore og henta våpensøknader og funne firma som eksporterer AI. Så nå gjenstår det berre og tenke meg godt om før eg leverer søknad på AI AXMC 338 lapua. Er det nokon som har klådd på ei slik i utlandet?

 

Tror ikke du gjør noe feil med å kjøpe AI! Det er jo ett produkt fra øverste hylle når det gjelder ferdigrifle'r, men kan jo være at noe annet passer deg bedre ergonomi messig.

Er vel noen brukere her inne som har/har vært borti AI, kanskje de kunne kommet med innspill??

 

Lurer selv på en AX338, men ingen hast for min del, driver fortsatt å trener grunnleggende med langt rimeligere skyts :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...