Jump to content

swarovski Z6i 2.5-15.56


308nm

Recommended Posts

Da har skinnen kommet... :D Men problemet er ikke løst. :evil: Nå er det den fremre ringen som er problemet... Den kommer ikke lengre frem enn QR ringen og tårnet butter. Har tenkt på extension ringer men finner ingen jeg liker i stål.

 

Problemet løser vi som på bildet. Vi freser av skinnen i underkant og borrer et nytt hull slik at vi kan flytte den frem et hull. Det vil da bare være et hull bak men det holder. På denne har jeg flyttet kikkerten 3cm frem og har 1cm å gå på begge veier.

normal_08032009075.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vurderer fortsatt denne kikkerten, står mellom den eller varipoint 3-12x56 (ret. 60) men vil helst ikke ha medforstørrende retikkel. Synes det er veldig rart at Zeiss ikke lager sikter med retikkel i 2. plan med opplyst retikkel til natt og dag? Det er vel flere som har fått testa Swaroen nå og har noen kommentarer? Skumringsegenskaper i forhold til victory?

Link to comment
Share on other sites

Da blei det Z6i på meg i dag. Sammenliknet den med varipointen med det nye v69 retikkelet (som var komplisert og justere/bytte mellom kors og dot!) Å si at zeissen hadde litt "dorulleffekt" er vel feil å si men synes Z6-en var litt mere "åpen"

 

Har montert den med Leupold QR med høye ringer på Sauer 202 og det trur jeg blei veldig bra, blir morro å prøve den nå 8)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor monterer dere sikter til 20K+ i billige montasjer som lager spor og merker på kikkertrøret? Dere kan jo montere disse kikkertene på weaver/picrail baser og Tikka tactical ringer med kunststoff innlegg. Burris har også ringer med kunststoffinnlegg. Forskjellen i annenhåndsverdi blir jo minst 3K.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg har vurdert 2,5-15x56 med BT og har i den forbindelse et spm..

 

Det ballistiske tårnet er vel åpent og ikke beskyttet på noe vis.

Hvis jeg for eksempel går med børsa på ryggen eller at jeg bare kommer i kontakt med tårnet uten at det er med vilje(tenker på kvister og slikt).

Kan dette være nok til at tårnet kan vris ut av den avstanden kikkerten stod på i utgangspunket?

Er kjipt hvis dette må sjekkes hver gang før jeg skyter da det fort glemmes ut..

Er litt skeptisk til dette så fremt jeg ikke har misforstått noe.

Link to comment
Share on other sites

Det ballistiske tårnet er vel åpent og ikke beskyttet på noe vis.

Dette er en side jeg også har tenkt over. Har ikke hatt anledning til å sett justeringstårnet i virkeligheten, men kun som en demo video på nettet. Inntrykket mitt foreløpig er at denne løsningen ser litt skjør ut.....

En annen ting jeg lurer på, er hvordan knepp-funksjonene på kikkerten (med og uten ball. tårn) fungerer i praktisk bruk, med tanke på skruing mot vind og andre hold (les langhold og felt)?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har jeg endelig tatt steget og bestilt Z6i 2,5-15x56 BT med optilock montasjer.

Noen som kan svare på om dette er en god montasje til en Tikka?

 

Det var et langt steg å ta (vanskelig å forsvare prisen men håper jeg finner ut at det er verdt det!)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Bruker denne tråden jeg..

 

Etter at jeg hadde komt meg på post oppdaget jeg til min store fortvilelse at lysbryteren var vekke..

Ingen andre som har opplevd at lysbryteren på Z6ièn har falt av??(Sitter jo litt utsatt til)

 

 

Nå må kikkerten sendes inn for reperasjon..

ARGH!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...