Jump to content

Avtrekk på mini 14


Lien

Recommended Posts

Fikk nettopp en brukt ruger i hus og fikk prøveskutt den, presisjonen er det ingenting galt med, men jeg kan ikke fordra avtrekkeren. Da jeg åpnet den opp for å sjekke hva som var galt oppdaget jeg at en eller annen ivrig børsemaker hadde Tatt av alt for mye av hakket på hanen til at topunktsavtrekket fungerer på den måten det er tenkt. Dette er da "fikset" med litt kreativ form på hakkene, men det jeg liker minst er at det er tatt av såpass at det nesten er fare for at den går av en gang til når jeg slipper avtrekkeren tilbake.

 

Er det mulig å skaffe en ny hammer et eller annet sted eller er jeg nødt til å sveise og fikse dette selv?

Link to comment
Share on other sites

Uten at jeg er noen våpensmed, kan det se ut som at hammeren er kategorisert som en våpendel egnet for å bygge om våpenet til å avgi helautomatisk ild.

Det er kanskje derfor den ikke ligger på Midway Norge - de har jo hele resten av børsa i deler...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

...presisjonen er det ingenting galt med...

 

Vennligst utdyp.

På vegne av vanvittig mange.

 

 

Når jeg kan plassere 5 skudd innenfor 7 cm på 100 meter i dårlig lys med åpne sikter med et gevær jeg aldri har prøvd før så er jeg fornøyd med det, spesielt når 3 av skuddene var innenfor tieren :)

Link to comment
Share on other sites

Opplyvde også spredning på 50-80mm med min gamle mini 181serie med accutrut og hjemmetuna avtrekk, fortsatt tungt avtrekk men glatt. Jeg korta flata avtrekkeren ørlite og flata ut vinkelen litt, for så å polere med tormek sin pasta, dette var også med barnaul ammo btw

Link to comment
Share on other sites

satte 5 skudd innen for 2 standard klistrelapper min konas gamle mini 30 og russer ammo... På 50 meter. Men når børsa begynte å bli varm så ville den plutselig leke hagle. (med varm.. så mener jeg funksjons test av 20 og 30 skudds magasiner... eh...)

 

Har egentlig lyst på en mini 30 til... men avtrekket kan forberedes med fordel.

Link to comment
Share on other sites

Å forbedre det originale avtrekker burde ikke være noen sak, men når en eller annen har så godt som ødelagt det fra før så er det ikke mye å justere på.

 

Bestillte en ny hammer og så tar vi det fra begynnelsen slik at det blir slug jeg vil ha det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...