Jump to content

Børsemaker nærmest mulig Evenstad


fat_dog86

Recommended Posts

Da skal du dra på jaktpartner i elverum. børsemakeren de bruker er meeeeget dyktig. jeg har bare god erfaring med han og han har gjort mye på børsa. alt fra å fikse avtrekk til bedding til kapp og gjenging.

Holder han til på Elverum, eller må posten inn i bildet her å? Jeg vil kjøre ned børsa når han har tid å montere, og kunne hente den et par dager etterpå, og ikke måtte vente på noen postgang, som atpåtil blir forsinket av rutiner for å få en pakke over en disk i en butikk. Det er jakt nå! Da kan jeg heller vente til over jul med å få den satt på...

Link to comment
Share on other sites

Det var en kar på Koppang, som drev som børsemaker for omtrent 10 år siden. Jeg vet at han har gitt seg, men har kanskje igjen litt utstyr så han kan gjøre denne jobben. Han bedda ig monterte kikkert på rifla mi, og gjorde bra arbeid.

Jeg husker ikke hva han heter, men det kan jo hende at noen av de som har litt fartstid på Evenstad vet om han.

Spør noen av lærerne som har vært der eks. Jon Olav Sundli, Ttrond Øfstaas, eller Torstein Storaas.

lykke til :P

Link to comment
Share on other sites

Hvem er kompetente til å kappe og gjenge opp ei pipe på en Savage 16, helst innenfor en time halvannen fra Evenstad? Eksempelvis strekninga Elverum-Tynset?

Er litt skeptisk til å la posten leke med smelljernet midt i jakta, uten å ha noe i umiddelbar reserve...

 

 

Litt OT, men savner oppdatering på tråden din på skarpskytter....... :D:D:D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Det var en kar på Koppang, som drev som børsemaker for omtrent 10 år siden. Jeg vet at han har gitt seg, men har kanskje igjen litt utstyr så han kan gjøre denne jobben. Han bedda ig monterte kikkert på rifla mi, og gjorde bra arbeid.

Jeg husker ikke hva han heter, men det kan jo hende at noen av de som har litt fartstid på Evenstad vet om han.

Spør noen av lærerne som har vært der eks. Jon Olav Sundli, Ttrond Øfstaas, eller Torstein Storaas.

lykke til :P

 

Kai Petter Pettersen.

Han trur jeg har feid unna alt som har med våpen å gjøre, men du kan jo prøve å kontakte han.

Link to comment
Share on other sites

 

Kai Petter Pettersen.

Han trur jeg har feid unna alt som har med våpen å gjøre, men du kan jo prøve å kontakte han.

 

Han var det, ja. Var i kontakt med han et par år etter at han ga seg , og da hadde han ihvertfall utstyr så han kunne bytte et avtrekk på mausern min.

Vet at det kreves litt mer utstyr for å slå gjenger til demper, så det er ikke sikkert han kan gjøre dette nå.

 

Ellers er det en kar på Tynset, Morten Terje Steen, men han har vært i Malawi omtrent et år og jeg er ikke sikker på om han har kopmmet hjem enda :oops:

Link to comment
Share on other sites

Kjenner en kar fra Atna, Roy Eggen. Han er visst børsemaker. Jobber på Midt-Østerdal videregående skole på Koppang. Usikker på hva han tar på seg, og om han jobber med slik utenom den daglige jobben.

 

Og litt om meg: Lurer på å få på holografisk sikte på hagla. Skinna oppå er 8 mm bred. Siktet krever 21 mm (Weaverbase eller noe sånt? Hvor mye kan noe slik koste å få på? Må nok sage litt i hagla for å få nedi base, ellers blir siktet altfor høyt. Noen av de nevnte her som gjør slike jobber? Bor i Hamar, så samtlige nevnte børsemakere her er jo aktuelle! :)

Link to comment
Share on other sites

Kjenner en kar fra Atna, Roy Eggen. Han er visst børsemaker. Jobber på Midt-Østerdal videregående skole på Koppang. Usikker på hva han tar på seg, og om han jobber med slik utenom den daglige jobben.

 

 

Visste ikke at han er børsemaker? Det skal jeg jaggu spørn på. Han er læreren min skjønner du :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...