Jump to content

22 lr kit til ar?


ktm250sx

Recommended Posts

Hei!

Lurte på det samme for litt siden, da ble jeg kontaktet av Nore Våpen og Ammunisjonservice.

De hadde inne dette settet da.

Og, ja, det er CMMG som gjelder.

Bare pass på å få med et 26 skudds Brownellsmagasin,

for de originale 10 skudds fungerer bare ikke :trist:

 

Vi er 3 i klubben nå som har dette settet, et derfra og to kjøpt tidligere via Midway.

Og alle 3 sliter vi med de originale magasinene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ciener settet og bruker black dog magasiner. Holdt på og dra på meg hjerteinfarkt hver gang jeg ikke fikk fatt i CCI standard og testet med diverse. Så etter en lang periode med søvnløse netter og noen elektriske støt så fikk jeg ideen om å sette på originalavtrekk (hammer), og da ser plutselig livet lyst ut igjen (om en ser bort ifra at det er jul da). Så jeg jeg er freidig nok til å påstå at Ciener også funker.

 

Edit: ca 2000.- ish.

Link to comment
Share on other sites

Opplever så godt som aldri problemer med utdrager på våre sett. Ingen av oss har den fornikla versjonen,

da det var std.utgaven vi fikk tak i. Har ikke gjort noen ting det, så langt.

 

Det som gir problemer er originalmagasiner som sliter med matingen.

Det virker som om magasinenes øvre det er så ru/skjure at partonene ikke går rett fram og entrer kammeret.

Istedenfor peker de i all verdens retninger og nekter å kamre.

Hylsene får ganske tøff medfart under disse feilfunksjoneringene,

da sluttstykket gjerne treffer midt på hylsa og gir den en real bulk.

Med uoriginale magasiner fungerer de 100%, og pressisjonen er forbausende!

Flere (men ikke jeg) har klart 50p med min med raklete, nedfellbare bakplastsikter på 15m banen :shock:

Link to comment
Share on other sites

Opplever så godt som aldri problemer med utdrager på våre sett

 

Jeg mente ikke å si at ikke noen kit har fungert noengang, kun at det det er et kjent problem som kan forekomme. Det utrolige er hvordan CMMG har klart å forklare bort problemet, for folk ser ut til å ha akseptert det. Men nå har de vel også fikset problemet (i stor grad), har i det minste fått høre at pasningene har blitt bedre det siste året. Det kitet jeg fiklet med hadde dårlige utkast og ville ikke dra med en skarp patron pålitelig, noe jeg mener et hvert våpen skal klare. Problemet her var en alt for romslig utdrager, den jeg filte til selv fungerte mye bedre. At kammeret er fosfatert hjelper heller ikke, det vil gi mer friksjon.

Link to comment
Share on other sites

Det kitet jeg fiklet med hadde dårlige utkast og ville ikke dra med en skarp patron pålitelig, noe jeg mener et hvert våpen skal klare.

 

Jeg opplever nøyaktig det samme. Når det virker, så virker det knirkefritt. Men en patron som ikke kamrer skikkelig på grunn av kulefett eller dritt, så er det et problem å få den skarpe patronen ut igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...