Jump to content

Kikkert på Ruger Mini-14


kabar

Recommended Posts

Jeg forsøker å få montert en kikkert på min mini 14, men alt blir for høyt. forsøkt med to kikkerter, 2 par ringer, både picatinny skinne montert oppo og med ved å bytte ut sideplate. men alt blir for høyt. må jeg ty til originale ringer som festes direkte på toppen? har et par for 30mm men har kun 1" kikkerter, og etter hva jeg ser er slike ringer alt for dyre.

 

trenger hjelp!

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde picatinnyskinne på min og Hogue-stokk. Jeg måtte til med justerbar kinnstøtte som står ganske så høyt selv om kikkerten var montert så lavt som mulig.

 

Uansett hvordan du monterer kikkert tror jeg ikke du kommer lavt nok om du bruker originalstokk og vil ha god kinnkontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

På de nye Mini-14 kommer det med en picatinny skinne som skrus i på toppen av låskassen.

 

normal_Mini-14_picatinny_1.JPGnormal_Mini-14_picatinny_2.JPG

 

Uansett hvordan du monterer kikkert tror jeg ikke du kommer lavt nok om du bruker originalstokk og vil ha god kinnkontakt.

Samme her, for å ligge og sikte behagelig med noe som er høyere enn jernsiktene må jeg få bygd opp kolben litt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kjøper du et sett med ringer til ruger no 1 så har begge samme høyde. Fikk aldri helt sansen for vingene på framsiktet dessuten måtte det flyttes for å få på lyddemper. Derfor ble det et hjemmelaget et med rørformet kornbeskytter som gjør at jeg lettere sentrerer siktene

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...