Jump to content

NordiCom Jaktradio


jegerak

Recommended Posts

Det samme skjedde med min og under andre jaktdag forrige uke. Kjedelig å måtte bruke mobiltelefonen i et terreng som bare har dekning på høydene

Lot radionen stå på i noen timer og da forsvant låsingen av seg selv etter noen timer. Men tilliten til den er borte nå.

Jeg er furten på radioen, butikken og ikke minst på meg selv som var for gjerrig til å kjøpe meg en radio av et anerkjent merke.

Link to comment
Share on other sites

Tørbatteri er vel nesten en selvfølge her jeg jakter. Må stort sett ha på full effekt pga mye vegatasjon, så de som bruker Icom bytter stort sett en gang i løpet av jakten. der må jeg sei at Nordicom imponerer, har brukt den hver dag siden onsdag( 6-7 timer hver dag i snitt) og har fortsatt ikke hatt behov for å lade den. Men den er og dog ny.

Link to comment
Share on other sites

Sporfinner, det er riktig det med sende effekt. Og det er et greitt tips å ha på lur. Du kjem veldig langt med 1-2 watt, dersom du har ein god jaktpisk. Du treng ofte ikkje meir enn det. Mange kjører på full effekt, for å være sikkert, men det er stort sett tull. Prøv med lavere effekt, og får du eventuelt ikkje svar, så prøver du på full effekt etterpå.

Du forlenger batteri levetida betraktelig med det.

Link to comment
Share on other sites

Har trålet det som finnes av sider med jaktradioer i kongeriket de siste dagene.. For meg ser det ut som om Icom f3022 (fra 1690,- og oppover alt etter hva du ønsker med i pakken) er det beste alternativet i den lavere prisklasse. Så kommer Icom og Zodiac med modeller fra 3000.- og oppover hvis du ønsker litt mer funksjoner.

Link to comment
Share on other sites

Du brukte også NordiCom?

 

Satt i dag på post i et jakttårn, og hørte på heile nordhordland. Litt frusterende når eg då ikke hørte kollen med kalven som sprang omtrent under meg pga alt maset på radioen av nabojaktlagene..... :evil:

 

Ja. Nordicom til ca. halvannen tusen.

Kvelden før den låste seg, kalte jeg de andre på jaktlaget for utstyrshorer siden de hadde så dyre radioer. Gjett om jeg fikk høre etter at min hang seg. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte min pga jeg ikke visste bedre, sku anskaffe meg en jaktradio, og fekk et greit tilbud på landskytterstevne 2007 i steinkjer. Men har snakket med Jaktdepoet i dag da, eg kan sende den til di, også skal de fikse det, samtidig så skal de ligge inn 99 kanaler på den som plaster på såret.

Link to comment
Share on other sites

Litt off topic, men ser at icom ofte får god karakter her på forumet. Er rekkevidden like god på alle icom radioene?

Vurderer å bytte til icom da min Yaezu VX7 har alt for mange duppeditter og finesser. Jeg trenger egentlig bare jaktkanalene, og ikke fly, politi, taxi, lokalradio og alt det andre mølet som følger med.

Link to comment
Share on other sites

Litt off topic, men ser at icom ofte får god karakter her på forumet. Er rekkevidden like god på alle icom radioene?

Vurderer å bytte til icom da min Yaezu VX7 har alt for mange duppeditter og finesser. Jeg trenger egentlig bare jaktkanalene, og ikke fly, politi, taxi, lokalradio og alt det andre mølet som følger med.

 

 

Icom har et veldigt bra rekkevidde. Spesielt med skogsatennen. Ivertfall min erfaring.

Du for Icom til 1,600 kr nå. ( pluss 300 kr for skogsatennen)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gikk over utstyret mitt på torsdag for å dra på jakt på lørdag,,da fant jeg ut at den gode gamle jaktradioen min,en Icom Fs3 hadde tatt kvelden.Panikken kom.Dro da til Tetracom i Vestfossen ,som jeg vil anbefale på det sterkeste,på fredag og kjøpte http://www.tetracom.no/Nettbutikk/tabid/56/CategoryID/35/Category2ID/0/List/0/Level/2/ProductID/200/Default.aspx.Testa den på lørdag og er storfornøyd.Kosta 1990 kr.ikke gæærnt det.

 

Tetracom har også en helt rå skyte simulator.Der kan en jakte nesten alt en vil med egen børse.Den skal testes veit jeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...