Jump to content

Blasermontasjer.


sselg 1971

Recommended Posts

De kom med en ny versjon av montasjen da de lanserte R8, men dee går om hverandre. Det som ikke går er den integrerte montasjen på Zeiss Compact Point, den har en magnetisk plate som følger konturen av kammeret på R93, D99, K95 og BBF95/97. R8 har større diameter.

 

 

Skal du ha Compact point til R8 må du kjøpe den som heter "Compact point Zeissplatte"

 

Mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Låner denne tråden da overskiften er beskrivende. Har blitt eier av en blaser R8 og skal sette aimpoint på denne. Har en 9000sc og hunter H30S som har stått på sakoene mine. Ser at klaringen mellom lave ringe og skinnen er liten på blaser montasjen. Aimpointene bygger en del rundt justeringshuset.

Er det noen blaser eiere som vet om aimpointen kan monteres på lave ringer.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har kjøpt meg et brukt R8 løp med orginal montasje av den gamle typen, det passer 100% sammen, men når har jeg kjøpt meg en brukt montasje til, av den nye typen, denne passer på løpet men sitter løst og skrangler og de to festehendlene sitter også veldig løst. Jeg trodde disse montasjene passer om hverandre. Er det noen som har noen tips om hva som er feil her? Montasjene ser like ut de som er avbildet lengre oppe i tråden.

Link to comment
Share on other sites

Blaser har selvfølgelig en egen skrutrekker til dette,og den er unødvendig dyr.

Kjøp deg en billig trekker på Biltema,og slip den til så den passer tight i sporet slik at den ikke glipper og ødelegger skruen.

 

Kraften du skal ha på låsehendelene til montasjen skal være ca den samme du bruker på å spenne oppspenneren(har jeg hørt)

Dette jeg bruker selv på min.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...