Jump to content

Bommet på reven


rustfritt

Recommended Posts

Hei! Hadde min første rev på åta i dag morgest, men ble litt vel ivrig og nappet nok slik at skuddet gikk over. :forvirra: Gikk fram og sjekket og så hvor skuddet gikk i bakken. Ingen blodspor eller pelsdotter. Så også ut som reven ikke ble truffet. MEN! Så er spørsmålet; er det mulighet for at denne reven kommer tilbake? Skaut på ca 110m med lyddemper. Tror ikke reven vet hvor skuddet kom fra.

Link to comment
Share on other sites

Har også bommet, å det tok laaaaang tid før samme rev kom tilbake. Eller i allefall den jeg tror var den samme :lol:

På denne årstiden finner mikkel egentlig nok mat andre plasser, å hvis han i tillegg ikke føler seg trygg på åta di. Ja da er det ikke sikkert du ser han før det blir godt med snø på bakken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skaut over, ingen tvil om det. Fant hvor skuddet hadde gått i bakken og hvor reven stod. Men fulgte den med blikket ca 350m etter skuddet. Så ingen reaksjon bortsett fra at den stoppet etter 200m for se hva som hadde skjedd. Stoppet også et stykke inn i skogen for å se på nytt. Men i morgest datt den.

Link to comment
Share on other sites

Hei..

Eg veit ikke hva amo du bruker, men ikke uvanlig at reven kan rase avgarde 100 og 200m før den ligger der om du bruker helmantel.

Mvh

Nettopp derfor bør man ikke bruke helmantel på revejakt uansett kaliber.

 

Matchkuler a la HP kan fungere, men da må V0 trykkes betydelig opp.

Min erfaring er at om V0 = 900m/sek eller høyere, kan HP match fungere. Ikke ellers

 

Best medisin mot slike utras og som gir umiddelbar avgang + på stedet hvil, er V-MAX, Blitzking, TNT, BT eller liknende kulekonstruksjoner.

Selv er jeg bokstavelig talt blod-fan av V-MAX

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...