Jump to content

Premier på stevner (NSF)


Bromark

Recommended Posts

Premier er jo et evig tilbakevendende tema. Det går an å ha begge deler!

 

På de to siste NM-Bane har det vært gavekort på Børselars og den gjengen som tar premier der virker å være tålelig fornøyd med det. På et NM-Felt må det være mere å velge i.

 

Jeg ser for meg et gavebord med vanlige premier(drill, dyner, måleband, osv... :wink: ) og i tillegg en stabel med plaketter som forteller hvilket arrangement man har vært med på. Skytterne velger selv hvilken premie de vil ha.

 

Starter en ny tråd med dette som tema..... :-)

 

Har deltatt på en del NM nå og hatt den ære av å hente noen premier innimellom....og jeg må si det å få noe som kan minne meg om det mesterskapet det da være seg en plakett eller en gravert bege/pokal er nok mye bedre enn ei pute, drill eller dyne....

 

Jeg er nok mer for at vi bør gå over til en løsning der ihvertfall skytterne får den premieverdien de har krav på og ikke blir avspist med en helt vill pris som er satt av en ivrig arrangør/sponsor.

 

Pr i dag har vi en premietabell, og den skal jo brukes. Men min erfaring er at enkelte er laaaangt unna dette. Derfor hadde kanskje en liten plakett pluss penger vært tingen....hvis ikke kan vi heller droppe alt som heter premiekrav også betaler vi...skyter å reiser hjem...

 

For det å gå opp å hente 2 par sokker og ei dyne....hører ikke hjemme på en premieutdeling innen skytesporten mener nå jeg...

 

Dette gjelder også tildels på vanlige stevner.....

 

På banestevner her på østlandet har vi nesten sluttet med premier....skytterne betaler kun kostnadene ved å skyte og i enkelte tilfeller er det helt gratis også ;-) og da får man fort en 25 starter en onsdags kveld.....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar før et par sokker og ei dyne enn den jæ... elokserte mannsjiten noen arrangører kjøper inn.

Det begynner å bli endel premier jeg har utestående rundt omkring, men når det kommer en representant for en eller annen klubb med krimskramsen de mener jeg skal ha, springer jeg som bare f...

Jeg vil rett og slett ikke ha jækelskapen, da heller et par sokker til en "lavere" verdi.

 

Pokaler generelt er jeg temmelig lei, men jeg ville dog ha satt pris på slike sølvbeger DFS har på Landsskytterstevnet.

Jeg har stor forståelse for at nybegynnere setter pris på litt glitter og stas til å ha på peishylla, men når man har vært med endel år blir nipsen bare til bry for de fleste.

 

Jeg kunne godt ha tenkt meg enten gavepremier eller evt. pengepremier for f.eks. A og B-skyttere, da disse sannsynligvis har plenty nips fra før.

Så kan vi gjerne glede C og D-skytterne med litt glitter og stas, da svært mange av disse ikke har så lang fartstid at de har gått lei pokalene.

Om det skulle være noen C og D-skyttere med lang fartstid, kan jo dette være ytterligere inspirasjon til å trene mer slik at de unngår krimskramsen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

I trøndelag er det nå vanlig med 35,- kr for hver start i premieandel. Kun pengepremier på vanlig approberte stevner som samles opp iløpet av året og utbetales til skytterens klubb. Det er opp til klubben om den vil kjøpe noe for den totale summen din eller om den vil utbetale penger(skytterens ønsker blir sikkert hørt).

Link to comment
Share on other sites

Det er sikkert mulig å gjøre dette for klubber med få medlemmer og få starter....men tenk deg en klubb med 15 aktive som skyter 100 starter hver.....blir mye å holde styr på for klubben da er jeg redd....eller for den stakkarn som sitter med jobben....

 

Vet enkelte klubber samler sammen gevinsten for skytterne igjennom året og betaler ut ved sesong slutt....helt greit det også.....er selv en av de som helst vil ha penger....så sant det ikke er første gang jeg er hos klubben å skyter og de evnt har premier som logoen er gravert inn på.....ingen logo = ikke ønsket.....;-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Trondhjems PK har et 50-talls medlemmer som kan betegnes som aktive i den betydning at de får noen premier av og til i løpet av året.

 

Går forresten helt fint for oss.

 

Nord- og Sør-trøndelag skytterkrets er meget aktive i sin streben etter å få mest mulig lik praksis hos alle arrangører i begge kretser slik at skytterne vet hva de kan forvente.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar før et par sokker og ei dyne enn den jæ... elokserte mannsjiten noen arrangører kjøper inn. når det kommer en representant for en eller annen klubb med krimskramsen de mener jeg skal ha, springer jeg som bare f...

 

Eg seier meg enig med El Gringo. Eg har nå vert i gamet i en 20 års tid og når man i tillegg skyter i 4 forskjellige forbund, så gråter kona sine modige tårer hver gang eg kommer hjem med en glass/plast dings. :cry:

Men det er ikke alt som er noe å samle på.Eg husker en gang på et NM (tror det var oppdal) eg reiste litt tidligere hjem og en klubbkolega skulle ta med premien for meg. Han kom hjem med en nesehårfjerner :lol::lol:

 

Her i Rogaland har vi heldigvis stortsett pengepremier som blir samlet opp i løpet av året, både i felt og Bane NSF.

Link to comment
Share on other sites

Du får sikkert Bromark til å kaste skjorta mot en rimelig godtgjørelse...

 

Et premiekonsept som jeg kunne tenke meg, er hvis kretsens (eller landsdelens) klubber gjorde en 3-5 års avtale med en gullsmed om en OK rabatt på en serie sølvtøy som man da bruker konsekvent i avtaletida. Med mulighet til å bytte innen samme serie dersom man f.eks. har nok teskjeer men ønsker seg flere kniver eller gafler. Så kan man over tid bygge seg opp en liten sølvtøysamling i stedet for den elokserte dr*tten....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Jeg har lekt med tanken og starte en vinter cup (halv felt) i klubben vår som vi skal få aprobert, da vi har innendørs anlegg som dekker opp til 45 ACP. Tanken når det gjelder premier er Glass "seideler" øl glass kan du si med inngravering med klubbens logo, og "Vinner klasse (A/B/C/D) vinter cupen 2012/2013

 

Dette for og unngå...... Selvanvisere som noen kaller dette med pokaler o.l.

 

jeg tenkte premier til 1,2 og tredieplass i alle klasser og grener, uten penge premie

Link to comment
Share on other sites

Du får sikkert Bromark til å kaste skjorta mot en rimelig godtgjørelse...

 

Et premiekonsept som jeg kunne tenke meg, er hvis kretsens (eller landsdelens) klubber gjorde en 3-5 års avtale med en gullsmed om en OK rabatt på en serie sølvtøy som man da bruker konsekvent i avtaletida. Med mulighet til å bytte innen samme serie dersom man f.eks. har nok teskjeer men ønsker seg flere kniver eller gafler.....

Nei, takke meg til stålbestikk!

 

Ellers enig i at det kan bli i meste laget av glass. Men etter hvert som mengden øker, så kan man ta vare på de man vil ha. Hos oss er det villmarkserien fra Magnor det går i. Har farrisglass så det holder, og ønsker meg noen cognak- og akkevittglass til. De andre homovasene trenger jeg ikke. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...