Jump to content

Omregistrering av Luger 9mm


MatsGron

Recommended Posts

Hei kammer-folk:)

 

Driver med innlærings-perioden min i skyteklubben og skal snart søke om erverv av våpen.

Har bestemt meg for å kjøpe en Walther GSP Expert som treningsvåpen å til konkurranser, da jeg har vært veldig fornøyd

med den på trening samt at den har lite feil.

 

Men nå kommer det jeg lurer på, var innom farfaren min og vi kom i snakk om dette med pistolskyting og han sa han

hadde en Luger p-08 jeg kunne få. Han har pr. idag våpenkort på Lugeren, vil det da la seg gjøre

å omregistere den på meg?

 

 

Bør jeg søke om begge med en gang, eller ta en av gangen?

 

Mvh Mats

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vær forøvrig obs på at enkelte klubber ikke godtar at det skytes inne med 9mm mantlet ammo da den er litt hardere mot materiellet. Spør din egen klubb hva som gjelder.

Om Luger sies det at det er sjeldent at skytteren klarer å fullføre en hel runde uten funksjoneringsfeil.. :lol:

Men pistol-typen er jo fin da! :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Den er lite tilgivelig for løst grep, så knip godt fast. Ellers kan de være kilne m.t.p magasin, det er gjerne det første man bør skifte ut dersom den ikke fungerer slik den skal.

 

Orginal tre eske? De militære lugerene ble levert i kasser, de sivile etterkrigsproduserte i pappesker, finere carabin utgaver riktignok i tre esker.. Men vanlig militær P08 måtte nok finne seg i å ikke reise alene. Vært interessant å se noen bilder.

Link to comment
Share on other sites

Orginal tre eske?
Den la jeg også merke til. Hvis det stemmer at den er original kan det være en av Mausers sivile match-utgaver som ble bygget (så vidt jeg husker) fra en gang på 60-tallet og frem til midten av 80-tallet. Men det kan jo også hende at opprinnelig eier har anskaffet en tilpasset treeske til den. Høres uansett spennende ut.
Link to comment
Share on other sites

Godt mulig "spesial" pistoler laget etter krigen ble levert i treesker ja, men de vanlige Mauser produserte kom i allefall i pappeske.

 

Ser at det var en 1939 Luger, altså produsert av Mauser. De mest vanlige og således med minst samleverdi, men god kvalitet. Er den med orginal blånering og nummerlik (inkl) magasin, så er den nok verd en del. Ser den ny ut og skal ha blitt skutt 100 skudd med.. så er det også grunn til å være litt skeptisk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var å henta ervervsøknader hos politiet idag. Sånn jeg skjønte det så, om jeg skal handle hos en forhandler så holder det å bare skrive inn Pistol og kaliber, men jeg skal jo overta Lugeren fra farfar/privatperson, da må jeg skrive inn "Våpen, Kaliber, Pipelengde, Fabrikkmerke og nummer" også må han fylle ut der hvor det står "Påtegning av selgeren:" ? Skjønner ikke helt detta søkegreiene. :P

Link to comment
Share on other sites

Protip: Fyll ut alt du kan så ærlig du kan. Er det noen felt du ikke er sikker på la de stå åpne, og spør når du leverer. Glem alt du har lest/hørt om "taktisk søkerekkefølge" og "onde POD". I ditt tilfelle har du både våpennummer, modell, merke, navn på selger, kaliber, etc. Dvs fyll ut alt.

Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig her. Dersom man lurer på å f.eks kjøpe en 9mm av noe slag(Finn.no, forhandler el andre steder) men ikke veit helt hva man skal ha, og derfor ikke lengde, våpennr osv, så søker man bare på kaliberspesifikt. Hvis man derimot har et våpen på handen er det da bare å fylle ut så ærlig som mulig med de opplysninger man kan. I dette tilfellet burde man da ha det meste av info OVER streken enn så lenge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...