Jump to content

High Standard magasinjusteringsverktøy


Pappkasse

Recommended Posts

Er det noen flere High Standard-eiere der ute som trenger et magasinjusteringsverktøy? Jeg fant dette, som ikke er det originale som tilbys fra HS Houston, men som er litt billigere, og som jeg synes ser veldig bra ut. Liker at du kan bruke det som måleverktøy/mal for standardavstand og parallellitet også.

 

MagTool%20Large%20DC_4398%20.jpg

http://highstandardpartsonline.com/magazine-adjustment-tool-for-high-standard-22-cal-p-13.html?cPath=3&zenid=0e4be72ae6ffb0e6c1bb69d3d898ee7c

 

I nettbutikken står det at de bare sender til USA, men jeg har avtalt med dem at de sender til Norge. Fraktkostnader blir omtrent samme som prisen på produktet, men det er en fastpris for en gitt eske. Det er plass til flere verktøy i eska, for samme pris.

 

Noen som vil være med på et lite gruppekjøp?

Link to comment
Share on other sites

OlavM er notert. Min Victor er jo bare ungdommen ennå da. Fortsatt i tredveåra. Men eldre enn eieren da. Litt artig det og...

 

Håper bare jeg kan få den til å smelle hver gang. Mye problemer med utkast. Hylsen dras ut av kammeret, men blir ofte sittende fast i utkasteråpningen. Stovepipe kaller de det vel på utenlandsk.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Husk å bytte rekylfjæren på High Standardene, det er viktig for ett langt og godt liv.

Jeg bytter tennålsfjæra samtidig, da det som regel er rimelig igjenngrodd inne i tennålskanalen etter noen år.

Let opp innstruks på nett, så en ikke driter seg ut når en gjør dette, når en vet hva man gjør er det enkelt (Har byttet på 4 High Standarder, en Victor og 3 Supermatic).

Det samme gjelder justering av magasinlepper, god instruks finnes på nett.

Ny magasinfjær settes i ved samme anledning.

 

OBS! Alle High Standarder med hurtig utløsning av løp (Trykk knapp i stamme og kule på løp), må man ta seg tid og være svært forsiktig når en tar av og på løpet. Det er trykk knappen i ramma som knekker, denne kan ikke kjøpes ny. Og man må hugge ett våpen for å få tak i en. De som er til salgs er svindyre (Inkludert den jeg har liggende).

Link to comment
Share on other sites

http://www.rimfirecentral.com/forums/sh ... p?t=444354" target="_blank" target="_blank

Her er en sticky fra RimfireCentral, hvor en bruker har postet youtubevideoer han har filmet ved både field strip, og fullstendig demontering av en High Standard Victor. (Hvordan man setter den sammen igjen er heldigvis også med :winke1:)

Har bestilt meg nytt fjærsett fra Wolff, så her skal det mekkes. Ender vel opp med at ingenting funker. :P

 

http://highstandardpartsonline.com/High ... 20PTS1.pdf" target="_blank" target="_blank

En fin veiledning i hvordan man justerer magasiner, og litt til.

Link to comment
Share on other sites

Bestilling blir lagt inn i kveld etter kl 20 en gang. Hvis det er flere som vil være med så er det bare å slenge seg på innen da.

 

De mente det skulle gå an å få inn ca 10 stk i esken. For å spare plass, legger de da ikke med papirutgaven av bruksanvisningen, som er den samme som jeg har linket til nederst i forrige post.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...