Jump to content

Bygge om Sako All littegrann


Ravis

Recommended Posts

Istedetfor å kjøpe ny rifle vil jeg vurdere å bygge om litt istedet. Jeg har en Sako AII med steintung varmint pipe. Noen som vet sånn ca. hvor mye det vil koste å:

 

Bytte ut pipen, få den kuttet max og satt på demper

Bytte til syntetisk stokk

 

Jeg vil ha den så lett som mulig, men dette har jeg ikke peiling på, så jeg setter pris på innspill.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har blitt anbefalt å ikke bygge om da den er litt sjelden nå om dagen. Bør heller selges for å beholde den som den er.

 

Ikke vet jeg, alt jeg vet er at jeg MÅ ha et veldig lett våpen. Selger gjerne om for å få delfinansiert noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tar vare på originalstokk og originalløp (hvis det er varmintløp er det vel neppe originalt uansett) er det ikke noen større sak å "gå tilbake på" ombygginga.

 

Pris på løpsskifte kommer an på hvilket løp du velger, men jeg gjetter alt fra 2-5000, kapping og gjenging i underkant av tusenlappen. Stokk kommer også an på hva du velger, men de rimeligste plaststokkene går for rett over tusenlappen men stort sett vil det være avhengig av hva du finner som passer AII'n.

 

Har forøvrig fortsatt samme våpen selv i original utførelse, men den er på utlån (under klare formaninger om meget godt vedlikehold) til en rekrutt... Så han hadde lagt ut bilde av børsa fra elgposten i dag på fb, og så langt ser det godkjent ut... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar, men jeg skjønner ikke hva A2 er, basar er for meg et marked og HT stokk vet jeg ikke hva er. Rafdal har jeg hørt om. Mulig jeg bør ringe dem?

 

Som du skjønner, så har jeg ikke mye peiling, så jeg setter pris på en kjapp forklaring :D

Link to comment
Share on other sites

A2 er det samme som AII

HT stokkene veier ca 600 gram som blanks og er noe av det beste som finnes innen syntstokker.

De koster ca 5500 ferdig montert på børsa di og da kan du velge farge selv :wink:

Rafdal er rett mann for dine prosjekt, ring eller send mail så er du i gang.

 

Altså, HT stokk 5500.- Nytt SS løp gjenget og klart 5500.- og vips er du oppe i 11.000.-

Er du klar for dette :oops:

 

Eller, nytt blånert løp i ønsket kaliber dreid etter dine ønsker for 4600.- og du bruker den stokken du har, som forøvrig er helt topp.

 

Slik du beskriver dine erfaringer og deg selv, ville jeg utvilsomt gått for siste tips her :wink:

 

eller, selg sakoen til meg så skal jeg love deg en facelift du ikke har sett før (på sikt)

Link to comment
Share on other sites

Takker!

 

Synd det koster såpass mye. Da er det vel bedre å kjøpe en brukt Tikka T3, Howa eller Weatherby med synt stokk, så har jeg to. M Kanskje guttungen blir med om noen år, og han er sterk som en okse og ikke strukturelt ødelagt av operasjoner som meg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...