Jump to content

Hvilken riflesekk?


jozza

Recommended Posts

Lurer på hvilken riflesekk jeg skal kjøpe.

Har sett på:

- Vorn gaupa (qrr)

- Eberlestock gunrunner h2

- Eberlestock X1A1

- Eberlestock X1E

 

Forbruket jeg tenker på er dagaturer på 3-7 timers turer. Hovedsaklig til rypejakt, tenker å gå med hagle også samtidig.

Lurer på om man skal ha en sekk slik at løpet stikker opp istedenfor for ned? Kan noen av de overnevnte Eberlestock sekkene ha plass til og ha stokken ned?

Link to comment
Share on other sites

Bedre med litt for mye plass enn for lite. Rypejakt i norsk høyfjell senhøsten/vinter krever litt utstyr. Selv har jeg Gunslinger II, bra med plass og muligheter til å henge på ekstra lommer etter behov. Ikke noe problem å bære rifle med kolbe ned. Med scabbard kan du bære både rifle og hagle på ryggen samtidig under transportettapper. Synes Eberlestock sin scabbard er litt kort, men det finnes mange andre produsenter og. Molle systemet er universelt og fungerer mellom ulike merker.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fikk tak i den største vorn sekken før det ble fritt, jeg er blitt kjempe gla i den etter årets elg jakt. God å bære og et genielt system som holder rifla. Om det er et must å ha rifla klar ila noen sekunder kanvel diskuteres, men det føles godt å kan ha hendene fri og samtidlig få tak i rifla fort uten å knote med å dra den ut av et hylster på ryggen. Rifla jeg brukte i år under jakta er under metern lang noe som gjør at jeg kunne gå gjennom tett kratt uten at noe henger seg fast.

Sekken er stor nok til å få med det man trenger for en lang dag på jakt.

Link to comment
Share on other sites

Fikk tak i den største vorn sekken før det ble fritt, jeg er blitt kjempe gla i den etter årets elg jakt. God å bære og et genielt system som holder rifla. Om det er et must å ha rifla klar ila noen sekunder kanvel diskuteres,

 

Hæ? Hvis du dropper trykknappen på utløseren kan du jo skyte leirduer med utgangspunkt at hagla er i sekken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...