Jump to content

Fiskekniven


sclalars

Recommended Posts

For noen år siden kjøpte jeg et blad med en form jeg syntes var så kul. Det var et forholdsvis lite blad, og jeg slet litt med å finne en form på skaftet som var tilfredstillende. Satt og lekte litt medforskjellige former, når formen av en fisk plutselig dukket opp på papiret.

Aha tenkte jeg, sånn må den bli. Lagde så en slire som tanken på å videreføre fisketema'et, og slik ble den.

Øyet lagde jeg av en dråpe epoksy, som jeg lakkerte på baksiden etterpå.

 

Den har siden den ble ferdig vært festet på fiskevesten, og mang en fisk har blitt renset med den.

 

DSC_5405_zps06289aea.jpg

 

 

DSC_5409_zps993b610a.jpg

 

mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Kuleste fiskekniven jeg har sett til nå. Fikk lyst på en sånn sjæl!

Hehe, takk for det :D

Well Captain, det er bare å sette i gang å lage en :wink: ƨkke så vanskelig vettu.

Har ikke sett noen andre som har akkurat en sånn, og det er litt kult å være den eneste. Og bladet er helt topp å sprette buken på fisken med også.

 

mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

Artig variant den der!

Minner litt om Inge Stabel da han eksperimenterte med "banan- og Ferrariknivene" (med lakkerte skafter)

Kan jo google'n om du ikke vet hvem han er. Er kun noen få av bananknivene på nettet, men han hadde også av fisketypen.

Ta i allefall en titt på slirene han lager, tror ikke noen har prøvd å kopiere de.

Skulle ikke forundres om dette er en kjempefin spikkekniv også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...