Jump to content

Hei alle dere på forumet


Moen90

Recommended Posts

Hei!

 

23 - årig fersk "jeger" her. Var med på elgjakta i fjor, og det falt naturligvis i smak. På jakt etter mitt første våpen nå, både rifle og hagle, og kom da over dette forumet.

Ser ut til å være mye interessant lesestoff, og mange kompetente folk, så kommer nok til å bruke noen timer her!

Link to comment
Share on other sites

Takk dere!

 

Tidligere har jeg sett på en "Tikka T3 lite SS" i kaliber 6,5x55. Riflen inngår i denne pakken: http://bruun.no/vapen/rifler/riflepakke_272

Fikk anbefalt kaliberet av leder på jegerprøvekurset, vet ikke noe mer om merket Tikka enn det som ble fortalt i butikken. Kikkerten "Meopta Artemis 2000 3-9x42" som følger med vet jeg ingenting om.

Ønsker altså å bruke riflen til jakt på elg og hjort, muligens rådyr. Har og en godkjent søknad om våpenerverv av dette kaliberet liggende.

Noen som har positive/negative erfaringer med dette kaliberet ift. 308w og/eller 30-06?

Evt. noen som vil anbefale/fraråde meg å kjøpe denne pakken?

 

Når det gjelder hagle er jeg helt blank.

Link to comment
Share on other sites

6,5x55 er alt du trenger i Norge. Sammenligningen med .308 og 30-06 blir i mine øyne mer etter personlige preferanser. Med tanke på tilgjengelig jaktbart vilt i Norge er det "ingen" forskjell.

Alle tre feller alt du kan jakte på i Norge uten problemer.

Er du medlem i skytterlag er det jo billig tilgang på 6,5 da :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...