Jump to content

Hvem har best pris på ammo her i landet?


Che

Recommended Posts

mener at det var ein tråd her på kammeret ein eller annen plass at ein som privatperson kunne kjøpe skot direkte fra norma. Sto tlf nr også men kan ikkje huske kor tråden var hen. Eg ringte og og det skulle gå greit å sende, men så blei det ikkje noe meir med meg da. Men kanskje noen andre husker kor denne tråden var hen.

Link to comment
Share on other sites

viewtopic.php?f=31&t=90656&p=957272

 

Tok en telefon til de og spurte ganske enkelt om jeg fikk lov til å bestille golden target. ( Trodde selv at jeg ikke fikk lov hvis jeg ikke var medlem av skytterlag)

 

Men det gikk altså, sendte kopi av våpenkortet på mail til de.

Blir vel sendt med rekommandert sending regner jeg med :)

 

Her er kontakt info:

 

Hans Kristian Wear

Salg Skytterlag

Telefon: +47 40 00 82 06

E-post: hans.kr.wear@norma.as

Link to comment
Share on other sites

XXL selger .22 LR for39 øre - det er beste prisen jeg har sett siden 70-tallet, i nominell verdi. Jeg testet den ammoen på nylig restaurerete Norinco JW-20 - Kina-kopien av Brownings berømte take-down. Men jeg må si jeg er lite imponert av designet. Selve koplingen mellom låkasse og løp er en slags ring, som inneholder to bittesmå knaster og tilhørende bittesmå fjærer - som fyker ut hvis man skrur litt for langt på hva som helst. Heldigvids hadde jeg en sterk nedodynmagnet fra en gammel hardisk liggende - så jeg klarte å finne igjen både knasten og fjæren. Og treverket hadde en forferdelig dårlig finish, en slag lasur med lakk over. Det var derfor våpenet ble demontert, for å gjøre e bedre jobb med treverket. All gammel lakk ble fjernet kjemisk, og så ble det pusset ned, for så å bli lakkert på nytt. Og vannslipt mellom lakklagene, for å få til den fine,glatte overflaten. Det ble ganske vellykket, men tiden gikk, og mens de vitale delene var trygt forvart i våpenskapet, lå "løsøret" til børsa og slang rundt omkring i huset. I går fikk jeg endelig samlet sammen alt til et våpen igjen, og prøveskyting i hagen var oppmuntrende. 2 cm samling på 20 meter , ikke fra benk, men fra stående med støtte fra en gammel bjørk. Og det med TopShot til 39 øre fra XXL- hvis det er mer igjen på mandag, så kjøper jeg det de har igjen i butikken . 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...