Jump to content

Redding 6 mm BR Remington DIER, får ikke kulene til å sitte


Tomas

Recommended Posts

Normalt så er det vel dien som støter ut tennhetten som også krymper halsen. Hylsene er Laupa, har prøvd alle diene i nederste posisjon uten å få krympet halsen slik at kulene sitter ( prøvde også en Remington hylse,og der satt kulen noe bedre, tar da for gitt at disse er noe tykkere i halsen). På den løse hylsa i omtalte die, så står det 6 mm BR Rem B/NK. Kan det være at denne hylsa må være trangere, d.v.s. må kjøpe en annen hylse. Skal ringe Midway i dag, håper at de som leverte dette kan svare.

 

Dette sette består av tre dier, hvor andre die er en " Body 1 R " ( tar for gitt at dette er en size die ) ,og den tredje isetter die.

Link to comment
Share on other sites

Delenummer hos Midway 58317 - competition bushing neck sizing die, står det utenpå esken som inneholder tre dier. I rubrikkene så er ikke neck sizing die huket av, men kun competition set huket av. Jeg svarer deg kanskje litt dårlig, men på den hylsa som er inne i utøster dien, så står det B/NK. Regner med at det da er en body ( skjønt hylsene slarker i den delen som skulle ta body ) og neck sizefunksjon denne har, men at den er for vi, slik at den ikke presser Laupa hylsene. Prøvde å ringe Midway, men umulig å komme igjennom, nå i hvertfall. Skal prøve senere i dag.

 

Har du noe forslag til andre delenummer fra Redding /som gir en trangere krymping er det av interesse. Fant ikke noe selv hos Midway, nå er ikke det velidig lett å finne noe sånn umidelbart. Må jeg rent utav gå over til hylser med tykkere gods i halsen, noen som har så er det av interesse i så tilfelle.

 

Takknemlig for innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Den dien som er merket med b/nk er en bushing neck sizer.

Den støter ut tennhetta og sizer kun halsen.

Du mangler bushing i riktig størrelse.

Dette må kjøpes separat.

 

Søk på midway.no: redding bushing

 

Riktig størrelse er diameter (i tommer) på halsen på en ladd patron, minus 1-3 tusendeler

Altså hvis halsen måler 0.366 bør du kjøpe en bushing med diameter 0.365-0.363

 

Body dien brukes når du normalt ville helpresset hylsene.

Link to comment
Share on other sites

Takker for særs informativt svar. Midway skulle ringe tilbake, men så skjer ikke. Var visst uten pc, men jeg er uten digitalt skyvelær, så jeg får ikke målt ytre diameter på laupa hylsehalsen. Er den diameteren du referer til, målt diameter på 6 mm BR?

 

Når jeg måler med ordinært skyvelære, så måler Remington og Laupa 7 mm utvendig

 

Merkelig at de ikke spurte om jeg skulle ha med denne delen når jeg kjøpte diene.

Link to comment
Share on other sites

Dette begynner å bli avansert, jeg takker for at du tar mål, men helt ideelt burde jeg vel ha gjort det på mine egne hylser. Løpet er til Thompson Enocre, laget hos Match Grade Machine, men det sier vel ikke noe om virkelig diameter. Kan vel variere ettersom kammerbrotsjen blir slitt. Løpet er kun skutt ca 80 skudd.

 

Jeg burde vel hatt meg en neck sizing die i tillegg kanskje.

Link to comment
Share on other sites

Har du tid til å vente til imorgen kan jeg sjekke hjemme

Jeg brukte Lapua hylser i min 6BR

Den hadde .272 neck i kammeret. Tar jeg det etter husken, så vil jeg tro du skal ha .268 bushing. Men ta det med ei klype salt...

 

Er faktisk mulig jeg har en bushing liggende hjemme i rett str som du trenger... Men som sagt, jeg må sjekke og er ikke hjemme før imorgen. Har liggende en drøss bushinger (privat)

Link to comment
Share on other sites

Du behøver ikke egen neck die. Den gjør nøyaktig samme jobb som bushingen du mangler. Og ei standard neck sizer presser halsen en god del mere enn den bushingen du kjøper.

Sjøl bruker jeg .266 bushing. Den gjør jobben. Men burde ideelt sett hatt .268.

Kjøpte det nærmeste jeg fikk tak.

Siden du coooler'n nu i tråden din, tipper jeg du har fått tilbud om å kjøpe bushing ;-).

Kjøp bushing som er "gull-belagt", disse trenger mindre eller ingen smøring.

Siden jeg har en litt for trang bushing. Så smører jeg halsen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...