Jump to content

Erfaringer om jaktfalls produkter, 17hmr


xnjuovvix

Recommended Posts

Hei godtfolk!

Sitter her å lurer sterkt på om jeg skal kjøpe jaktfalls hardy demper til salong, den utgaven som bygger inn på løpet. Om den er ¨bedre¨ enn a-tecs cmm-4rimfire med 6 moduler..

 

I tillegg vet jeg ikke forskjellen på Hornady NTX og V-MAX, så om noen kan hjelpe meg med dette så blir jeg glad :D

Link to comment
Share on other sites

Er nok greiest å unngå alle typer varmint (altså skadedyr-) ammo når en skal spise det en skyter på.

ser vi NTX i .17 hmr som treffer ei jordrotte.

 

NTX er ammo som er laget for å brukes i våtmarksområder i USA, hvor blyammo er forbudt. Ikke så relevant i norge, og klimagevinsten er nok tilnærmet null (kanskje med negativt fortegn?).

 

NTX veier litt mindre, og går dermed kanskje litt fortere? Det blir vel uansett ett fett. Kjøp det billigste, eller evt ei pakke med hver så du kan finne ut hva som funker best i våpenet ditt.

Link to comment
Share on other sites

ntxèn har også lavere vekt og hastighet, så på dempet børse ville jeg valgt ntxèn, men skal du kverke kråke osv så bruk v-max`en...

 

NTX gjør ikke noe v-max eller tnt gjør bedre, med eller uten demper. Bruk den som går best i di børse.

I 17hmr bruker det ikke være noe praktisk forskjell i presisjon (5 mm har ikke noe å si i praksis på jakt) , så du kan gå for den som går mest likt med Gamepoint om du ønsker å bruke den på matvilt.

 

Btw: Jeg bruker v-max og tnt med godt resultat på gås.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

"Låner" denne tråden, og etterlyser det samme som trådstarter:

 

Noen som har erfaring med disse Hardy-demperne som bygger inn over løpet? Tenker bruk for både 22lr og 17hmr, men vet ikke om disse vil dempe bedre enn A-tec CMM 4?

Link to comment
Share on other sites

For å si det slik, det er ikke anbefalt å skyte småvilt som skal brukes til mat i brystet med vmax...

 

Har skutt både rype og and med v-max i år. Det har gått helt fint og eg tror nok jeg fortsetter med det til jeg evt. går på en smell. Det er mulig jeg har hatt flaks :winke1: Blant annet 85 og 73 meter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...