Jump to content

Helt fersk kvinnelig jeger, trenger noen å jakte med :)


Silje

Recommended Posts

Hei hei alle sammen

 

som tittelen sier er jeg helt fersk fra jegerprøva. Er super ivrig på å komme meg på jakt, og trener aktivt på leirduebanen.

Har en beretta 686 s/p1.

 

Ønsker å være med noen med kunnskap å lære litt av! Duer ender hare osv osv. ingen begrensninger er med på alt :)

 

Om meg: er en jente på straks 26år. driver med hunder fra før og jobber som personlig trener. har en liten jente på 3år.

 

Send meg en PM i innboksen eller legg igjen noen ord her.

 

Jeg bor i Ski. men har bil så "litt" avstander er ikke noe problem

Link to comment
Share on other sites

For mange her inne er det ille nok å få godkjent en ukes jakt pluss noen helger av husfrua og jeg tipper stemningen ikke blir noe bedre med "og forresten kjære, jeg skal ha med meg ei jente som jeg skal lære å jakte. Hun er 26 år..." Tipper løpet er kjørt allerede da, og hvis det skulle komme frem at hun i tillegg er personlig trener er det vel bare å søke dekning for flygende gjenstander...

 

Men en eller annen her inne burde jo kunne ta henne med!

 

Og etter det jeg kan se av bildene fra kammersmellen og andre aktiviteter er det maaaange som kunne trengt et tips eller to om trening :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Siden tråden sporer av litt så skal jeg fortelle en historie....

 

Når jeg jobbet i Forsvaret, så hadde jeg noen soldater. En av de hadde samme filmsmak som meg, så vi dro på kino noen ganger. Min kone viste at jeg dro på kino med en soldat. Hun likte ikke de filmene lell.

 

En lørdag jeg og min kone var ute og handlet, møtte vi en søt ung jente som hilste på meg..... min frue lurte på hvem dette var..... jeg måtte jo si som sant var at dette var min kino soldat :oops: ...... det ble ikke noen flere kinoer......

Link to comment
Share on other sites

:overrasket: Alvorlig talt gutter! Er det ikke fler som kan hjelpe en liten pike i nød????

Jeg blir nesten litt skremt..

Jøss,finnast vel sikkert andre som er i større nød enn denne vesle piken,noko gratis jakt frå meg kan pene og unge ,eller gamle og stygge folk,bare gløyme

Det for holde med 4 beinet gauper i terrenget mitt

Link to comment
Share on other sites

:overrasket: Alvorlig talt gutter! Er det ikke fler som kan hjelpe en liten pike i nød????

Jeg blir nesten litt skremt..

 

Det går veldig bra det altså Yhaug, har fått flere tilbud her :)

 

Mange snille omtenksomme karer ute å går :) hehe..

 

 

Men nød er det jo ikke da, men man får jo ikke kommet seg på jakt om man ikke spør. så da hører jeg like gjerne her å.

 

Er jo ikke sikkert dagene ski eller enebakk skal ha småvilt jakten passer å da.. :)

 

så til dere som har skrevet til meg på PM tusen takk :) setter kjempe pris på det å gleder meg til å være med!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke har et krav om en erfaren jeger, så er jeg selv en fersk kvinnelig jeger på 22 år som søker jaktkompis. Har en ung stående fuglehund som jeg starter med nå i høst. Er nordlending men bor i Telemark.

Lever for trening både inne og ute, så vi skulle ikke hatt problemer med å finne samtaleemner :D

Link to comment
Share on other sites

28 år gammel mannlig jeger, gift (med to barn, 1 og 3) bosatt på Nesodden her.. Altså ingen skumle motiver.

 

Det er et par mindre kjente områder ikke langt unna heimen som er aktuelle (og tilgjengelige, selv for oss som må ordne barnevakt om vi skal være borte en hel dag) -- PM meg om du er interessert.

 

Rabagast

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei hei alle

 

Er super ivrig på å komme meg på jakt, og trener aktivt på riflebanen.

Har flere våpen.

 

Har litt kunnskap, men ønsker å være med. Hjort, elg, rein, rådyr, svin, ulv og bjørn. ingen begrensninger er med på alt

 

Om meg: er en mann på 39 år . driver med hunder fra før og jobber I IT bransjen. har en gutt på 14 år.

 

Send meg en PM i innboksen eller legg igjen noen ord her.

 

Jeg bor på lørenskog . men har bil så "litt" avstander er ikke noe problem

 

Mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Prøv lokale JFF. Mange som har egne damegrupper, og som nevnt lenger opp fellesjakter der alle kan være med under kyndig veiledning.

 

Selv slaktet og parterte jeg mitt første rådyr etter det jeg husket fra jegerprøveboka og stykker jeg hadde lest i jaktblader ! Brukte lang tid, men slaktet ble til og med godkjent av min mor !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...