Jump to content

det står RIFLE KONKURANSE på det ny våpenkortet?


markusam

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har nå fått våpenkortet på rifla jeg kjøpte i sommer. Men på kortet står det RIFLE KONKURANSE? I søknaden er alt krysses av på jakt og ikke no konkuranse. Så er dette feil? Eller har det ikke noe å si? Børsa er en M67

Ja, det har betydning. Få dette rettet opp, så du lovlig kan bruke våpnet på jakt.

Link to comment
Share on other sites

Dere diskuterer to ulike ting her:

 

1) Om et våpen registrert for konkurranse kan benyttes på jakt.

2) Om det er overenstemmelse mellom våpenkortet og søknadsgrunnlaget.

 

Til 1) er det relevant å vise til (de endeløse) diskusjonene som har gått i en rekke tråder av typen "DFS-sauer til jakt", "AR15 til jakt" "Kan jeg skyte konkurranser med jaktrifla mi?" osv osv. Den diskusjonen gidder jeg ikke gå inn i.

 

Til 2) vil jeg bare bemerke at når jeg mottar våpenkort i posten, så pleier det å følge med et notat som ber meg sjekke om våpenkortet er i overensstemmelse med realitetene. Jeg vil anta at feilen har oppstått "ved skrivemaskinen" (en såkalt PEBKAC), og ikke i registeret de slår opp i når neste søknad skal behandles. Dersom du har søkt på Jakt, og mottar et kort påført Konkurranse, ville jeg ha bedt om å få det endret, selv om det kan virke fristende å bare la det gå, og på den måten forsøke spare en plass i jaktvåpengarderoben. Jeg tror dette er kortsiktig tenkning, men det er meg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...