Jump to content

Uregistrert pistol - kan den registreres?


SKO1338

Recommended Posts

Jeg kan selvsagt høre med mitt lokale politikammer, men har lyst å lufte spørsmålet her også.

 

En slekning som jeg vet har besittet en gammel uregistrert Tysk pistol fra andre verdenskrig har gått bort.

 

Et eller annet sted i dødsboet vil denne pistolen være. Det var vel for noen år siden mulighet for å levere inn slike våpen, men jeg mener det ikke ble gjort her.

 

Finnes det noen mulighet i dag for at hvis denne pistol dukker opp, så kan jeg registrerer den på meg og få den lovlig inn i systemet, eller var det kun amnesty for innlevering?

Link to comment
Share on other sites

I utgangspunktet skal du ikke få den registrert da den har blitt undratt div. amnestier som har vært gjennomført.

Men du er heldig du holder til på Nedre Romerike og da tror jeg det vil ordne seg med og få den registrert, du sorterer da under er våpenkontor som bruker fornuft i slike saker.

Forutsetter at du er godkjent pistolskytter med min. 6mnd. aktivitet slik at du vil få innvilget søknad på pistol.

Når du finner den så går du ned til tanten på Lillestrøm og legger frem saken.

Link to comment
Share on other sites

Nåvel. Tyske offiserer brukte plenty pistoler i 6.35mm og 7.65mm (.32 ACP) også. Luger sluttet man å produsere i begynnelsen av krigen. Det var vel ca. 3 års overlapp av produksjonen av P08 og P38. I tillegg finnes det Lugere i 7.65mm Luger her og der, selv om 9mm uten tvil var vanligst.

Link to comment
Share on other sites

Nå finnes vel den Lugeren i .45 kun i ett eksemplar av en serieproduksjon på to (3). Den med serienummer #1 ble vel kassert etter USA's testing og den med #2 er på museum..

(Ikke si det til noen men jeg har den som har #3!) :D

Enn den Michael Douglas har i Wall Street? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet det blir umulig for dere å svare, pga man vet ikke standarden på den etc... men... jeg vil lissom ikke komme inn i et dødsbo og lissom "grafse til meg...:"

 

Personlig vil jeg at en slik pistol plomberes eller leveres inn siden den er uregistrert. Det er ingen andre i slekten som jeg ser kan få den registrert på seg.

 

Hva skal man tilby for noe slik?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...