Jump to content

Må man bruke klikkpatron? HK P30L 9mm


fredrik

Recommended Posts

På et forum fant jeg følgende: "HK factory personnel strongly advised to use snap caps when dry firing a P30 so I follow their advice."

 

Dette er jo på et forum, og ikke på produsentens offisielle hjemmeside, men jeg ville nok for sikkerhets skyld fulgt dette rådet så lenge det ikke står noe annet i brukermanualen. For den har du vel finlest?

Link to comment
Share on other sites

Produsentene kan anbefale slikt for å ha full ryggdekning, men om våpenet ikke tåler det er det skrot. Eneste våpen som man må være obs på er 22'er, der må en sjekke at tennstiften ikke kan slå i pipa. Og kanskje enkelte delikate brytevåpen misliker slikt, men ellers er det ikke noe problem.

Link to comment
Share on other sites

Trengs ikke på P30. Når pistolen er passe innkjørt mater den feilfritt tomhylser fra magasinet.

 

Og alle patroner som mates inn kommer til 100,00% å smelle som dem skal?

På over 20 år har jeg med mine ak4/ag3 hatt en feilfunksjonering med skarp ammo som ikke var relatert til hylsfager/hylsebuffert som kun brukes i fredstid. Og det har blitt en del skudd.. Uansett dette øver jeg for å raskt klarere feilfunksjoner.

 

Må si det er en litt arrogant holdning som kan vare direkte farlig. Det eneste man kan stole på er at Murphy er overallt, ALLTID!

 

Legger til at jeg leste ikke nøye nok, tomhylser funker jo da også til feilfunk.øvelser :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...