Jump to content

Høggern slår til igjen, finale stang!


bbdg

Recommended Posts

Siden du har prøvd få ut AG3 og ammo til trening og mislyktes regner jeg med du har gått bort til områdesjef og spurt muntlig?

Den enkleste måten å få det til på er å søke skriftlig om å få ut fordi du skal delta på stevner i AG3 klassen i DFS, og så faktiskt delta på stevner (noe jeg har skrevet før på kammeret).

Å forresten, i HV er det god mulighet for at det sjekkes om du har deltatt. Vi har iallefall de siste årene hatt noen HV gubb som har tatt en spansk en, søkt om våpen og ammo for å delta, og så ikke deltatt på stevner. Å det er og mulig ting går på skjønn om slike søknader går igjennom.

Link to comment
Share on other sites

Siden kun de 8 beste etter første hold får fortsette er det stor forskjell på korthold eller langhold først
Mener du da at det garantert kun ville vært AG skyttere igjen på siste skyting?

Hva om de hadde skutt korthold først, og Ågotnes hadde klart å henge på blandt disse åtte. Han hadde vel neppe trekt seg før siste skyting, når han hadde hatt fordel av lengre hold på siste skyting?

Link to comment
Share on other sites

Siden kun de 8 beste etter første hold får fortsette er det stor forskjell på korthold eller langhold først
Mener du da at det garantert kun ville vært AG skyttere igjen på siste skyting?

Hva om de hadde skutt korthold først, og Ågotnes hadde klart å henge på blandt disse åtte. Han hadde vel neppe trekt seg før siste skyting, når han hadde hatt fordel av lengre hold på siste skyting?

Nei det hadde garantert ikke vært kun AG skyttere selv om kortholdet var først ;)

Link to comment
Share on other sites

Siden du har prøvd få ut AG3 og ammo til trening og mislyktes regner jeg med du har gått bort til områdesjef og spurt muntlig?

Den enkleste måten å få det til på er å søke skriftlig om å få ut fordi du skal delta på stevner i AG3 klassen i DFS, og så faktiskt delta på stevner (noe jeg har skrevet før på kammeret).

Å forresten, i HV er det god mulighet for at det sjekkes om du har deltatt. Vi har iallefall de siste årene hatt noen HV gubb som har tatt en spansk en, søkt om våpen og ammo for å delta, og så ikke deltatt på stevner. Å det er og mulig ting går på skjønn om slike søknader går igjennom.

[OT]

Jeg har prøvd muntlig til min troppsjef og skriftlig til områdesjef i form av en e-post og jeg tror at troppsjefen har gjort et hederlig forsøk på å få det til for meg siden han ante at jeg ikke var like negativ til skytetrening på rep som jo mange er. Er vel sikkert en papirmøll og ekstrajobb for en og annen som ikke føler at det er verdt det eller mye lettere å bare si nei. Jeg hadde gjerne deltatt på LS med AG men selvsagt ville jeg ha først trent skikkelig på det og evt følt på om jeg har noe der å gjøre. Deltar ikke i noe for å bli sist. Er ikke på noe über nivå i det hele tatt men kunne kanskje ha blitt flink dersom HV faktisk var mer ivrig på å få folk til å delta når AG drillen satt litt mer i fingrene enn nå. Uansett, morro hadde det vært.

Poenget mitt er at jeg tror ikke noe på at å velge mellom AG eller Sauer bare er en smaksak - noe "alle" kan gjøre dersom de mener AG er et bedre valg. For befal, ja - eller kanskje en som bare kjenner rette person i HV så er det nok et reelt valg og det er vel det Ågotnes ville sette på dagsorden. En annen tusseladd hadde bare blitt klippet bort og det hele feiet under teppet men når Agotnes himself sier at slik vi gjør det nå er ikke riktig, blir det faktisk en reaksjon.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har søkt områdesjef skriftlig har du krav på svar.

I vårt område var det tidligere ingen problem å få folk meldt på mil nm om de ville være med på det.

 

Men selvfølgelig, hva man oppgir som grunn for å ønske våpen og ammo er kansje en smule avgjørende for utfallet.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er grunnlag viktig men min vinkling var først og lodde stemingen for å trene med noe(AG) for noen(forsvaret) utenom øvelser siden jeg rett og slett synes det er alt for lite med en halv dag med skyting hver 2. eller 3. år.

Svaret man fikk den gangen var mer "join innsats, da får du skyte"(var på den tiden folk til innsats ble rekruttert for fullt). Jadda, men for svingern jeg skal jo ikke bli noe Rambo heller, jeg bare liker å skyte...masse, og kan godt bruke min fritid på det og hvis det er sånn at jeg må være sammen med befal for å gjøre det, gi meg navnet på hvem jeg må ta kontakt med men responsen var liten. Jeg har ikke søkt noen i ørten eksemplarer, ei har jeg fått tilbakemelding om sånn og sånn må du gjøre det. Jeg har rett og slett siden den gang slått meg til ro med at det mer eller mindre er en myte om du vil at HV har noe opplegg på at vanlige soldater har slike muligheter.

Er litt som Jesus. Alle har hørt om han men ingen har sett han. Jeg har alltid hørt om opplegget men aldri sett noen trene med AG utenom øvelser, kjenner ingen som gjør det eller har lest om noen som gjør det(ja forutenom her da).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...