Jump to content

slappe håndledd?


Gullvingen

Recommended Posts

Sliter litt med presisjonen og lurer litt på åssen man kan styrke håndledda?

Må jo være der det ligger, at jeg har litt "girly-grip" som må strammes opp....

Etter en mculykke for 5 år siden har jeg problemer med begge henda, venstre er verst. Er høyrehendt.

 

Tips? (ja hjelper vel å skyte 40.000 skudd....men har ikke den muligheten ennå)

Link to comment
Share on other sites

"Limp wristing" kan også være pga pistolen man bruker. Enkelte pistoler er meget sensitive for det.

 

Av trening (bortsett fra 40K skudd :lol: ) så kunne du jo prøvd en av de derre dingsene man kan klype for å styrke grepet. Aner ikke hva de heter for noe, sånn typisk treningsting og/eller noe man får hos "Et enklere liv".

Link to comment
Share on other sites

Leste tråden nøye og kom til det resultatet at jeg burde formulert meg bedre...

Kan en slags mansjett stive av håndleddet? Føler at jeg har styrken, men ikke stivheten/kontrollen over den bevegelsen som kommer når man avfyrer en pistol.

 

Har som sagt skadet begge håndledd og muskulatur ved tomler slik at jeg opplever iblant sterke smerter ved side/opp&ned bevegelse der det er behov for litt mer stivhet enn å løfte kaffekoppen.

 

Så en slags mansjett altså er vel mer det jeg tenkte på pga av tiden siden uhellet skjedde og henda er slik de er.

Mengdetrening vil nok utvilsom bedre presisjonen da jeg selv med et kontrollert avtrekk legger de fleste høla til

høyre på skiva. Med finkaliber holder jeg meg stort sett i svarten.

Link to comment
Share on other sites

Du kan nok sikkert få til en mansjett som kan hjelpe deg. Men da sliter du i henhold til reglementet hvis du skal delta i konkurranser da sånne støtter ikke er tillatt.

Mulig du kan få en dispensasjon hvis du er ufør.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Huff. Jeg vil si at det ikke finnes noen erstatning for trening, det er noe i rekylen man må lære å ta, og jeg tror ikke det er styrken som avgjør mest. Det ligger i muskelkontroll, og det kan bare læres med erfaring. Men smerter er drepen for slikt, punkt 1 er å eliminere det. Jeg tipper du burde snakke med en fagperson om akkurat det.

Link to comment
Share on other sites

Skal nevne det for fastlegen, er faktisk ganske irriterende.

Rekylopptaket er jeg klar over og har heller ikke rekylskrekk, så kanskje jeg må bestikke noen slik

at jeg kan skyte mer grovt på banen... :winke1: istedenfor med klubbvåpen i .22

Greia er at jeg er litt redd for at venstrehanda blir verre og det vil jeg jo ikke.

 

Må nok trene mye mer både på og utenfor banen, med evnt ball og klemmegreie.

Mer bevisst rotasjonstrening, ofte.

Link to comment
Share on other sites

Det hjelper å begynne med styrketrening... Spesielt skulderøvelser.

 

Å ta militærpress og skulderpress er også bra da de styrker håndledd pga vekten.

Pushups på bare knokene burde jo også funke bra :)

 

Men selve øvelsen jeg snakker om er lateral raise.

 

Rett og slett å løfte en manual opp forover med strak arm og holde den der litt og så ta den ROLIG ned.

Du kan ikke bruke 1kg vekter, da kommer du ingen vei. Må trene hardt, og øke vekten hvis du greier mer enn 10 stk.

Da kan man holde pistolen for alltid uten å skjelve :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...