Jump to content

YourLogo og litt om utseende.


Fulmen

Recommended Posts

Ikke imponert over å se en animert logo i Flash på toppen av siden. Animasjonen er kanskje ikke så voldsom, men den er likevel distraherende. og Flash er en uting med mindre man virkelig trenger dynamisk innhold.

 

Ser også det er gjort noen endringer i utseende, helt greit med unntak av den grå fargen på tekstfeltene i editoren. Jeg synes det er ulogisk å bruke en mørkegrå farge der, det betyr vanligvis et felt man ikke kan editere. Gå for hvit som alle andre.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Syns ny layout var ganske fin, blir mer fortrolig med utseende etter litt bruk.

Men savner fortsatt mer utheving av link-tekst. :roll:

 

Og hva skjer med logo? Er det noen som jobber med dette? *mas, mas, mas - over hele linja*

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

PM fungerer ikke hos meg i den nye versjonen. Og jeg sliter fremdeles med at fargene er så like. Men det er mulig bare mine gamle øyne :wink:

 

En annen ting er at bilder i 800x600 nok gjør at man må scrolle sidesvis for å få alt med (bildene vises greit men høyrekanten av skrifta forsvinner i periferien).

Link to comment
Share on other sites

ett spørsmål....

 

hvis du jobber på en ting du ikke får 5 øre for, i timesvis, og leser alt du kommer over for å få det til å virke, og noen sier at detta var skikkelig teit sammensatt, og at du skal velge andre farger føre du engang har rekt å se på farger. hadde du fått lyst til å jobbe med det samme i xxxx antall timer til da?

Link to comment
Share on other sites

På den andre siden er det jo greit å gi beskjed før noen legger mer arbeide i en dårlig løsning. Animasjoner på sider som skal leses er djevelens verk, og Flash der det ikke er nødvendig er en av nettets store plager. Sånn er det bare.

 

Nå ser jeg at utseende er satt tilbake, tydeligvis bare et lite eksperiment. Men hvordan skulle jeg vite det? Normalt sett fikler man ikke med en side slik, man jobber med løsninger i bakgrunnen til det fungerer.

Link to comment
Share on other sites

da må du fortelle hvordan det kan testes av brukere uten å åpnes. kan stenge forumet selvsagt, men da får vi ikke se om det virker. og flashen på toppen skal vekk, men den ligger desverre der til det er en ny på gang.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig må endringer legges ut for endelig testing, men det er da mulig å kjøre tester på en lokal maskin først. Og man kan bestemme både design og fargevalg før det legges ut. Jeg mener det er dårlig praksis å drive med alpha-testing på et aktivt forum, endringer bør være veloverveide og testet godt ut før de legges ut.

 

Og hvis Flash-delen skal bort, hvorfor ikke fjerne den med en gang?

Link to comment
Share on other sites

Beklager så mye da. I utgangspunktet ville jeg bare kommentere et par irriterende detaljer i det jeg trodde var et nytt design på forumet. Jeg kunne da ikke vite at dette bare var en kortlivet test...

 

Men jeg står for det jeg har skrevet, å teste ny funksjonalitet på denne måten er ikke god praksis. Spesielt ikke når man endrer hele det visuelle temaet uten engang å gjøre det ferdig (om jeg forstår Thomas riktig).

 

I utgangspunktet er dette kanskje bare en bagatell, men blir denne typen drifting en vane har man et reellt problem. Det er lite som forårsaker flere driftsbrudd enn "skulle bare gjøre en liten test"-mentaliteten. I tillegg er det svært irriterende for brukerne når ting endres i tide og utide.

 

Jeg vet kammeret er i startgropa og at det er mye som er uferdig, og det har jeg aldri kritisert. Faktum er at dere har gjort en fabelaktig jobb med tanke på hvor lenge forumet har vært i drift. Både layout og funksjoner ser ut til å fungere, så hvorfor ikke la det være til man har et litt mer endelig design ferdig? Det er i det minste mitt råd...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at det nye designet var fint jeg. Nå er det vel ikke nødvendig å teste nye layout i phpBB2.x når man jobber med konvertering til phpBB3? Jeg foreslår at dere heller legger ut et testforum med ny link slik at brukerne kan gi tilbakemelding om hva de synes om dette.Jeg vet hvor mye jobb det er med MODS og konvertering av forum. Derfor er det lurt at dere tar avgjørelsen ASAP før forumet blir enda større.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...