Jump to content

Rifle ammo i Ålesund


aasebø

Recommended Posts

For å syte å klage litt. Ålesund må vere den absolutt dårligste plassen for å kjøpe ammo til rifle. Xxl har foreksempel til 223 en type jaktammo,det er oryx,og Ingen treningsammo. Dro ned på g-Max. Der hadde de en type treningsammo og en type jaktammo,det var også oryx til 223.det samme gjelder andre kaliber,eks 3006. Meget dårlig utvalg. To butikker i hele Byen selger våpen,og ammo.men i oppkjøringen til jakta,der ivertfall jeg kunne tenke meg å prøve litt div ammo,har ikke de NOE å tilby. Er det andre som har det slik. Forøvrig så må ålesunds sin xxl jaktavdeling vere den skrøpligste i landet. Takk for meg,det var dagens Ris. Kanskje det kommer Ros en annen dag

Link to comment
Share on other sites

La merke til det samme som deg med noe begrenset utvalg på de to nevnte steder.

 

Men. Det har siste året gått fra null-tilbud i Ålesundområdet til litt-tilbud på G-max og XXL.

Pratet med betjeningen på de nevnte steder og de opplyser om at de ønsker å ta inn mere å tilby kundene, men at det er papirarbeider som må komme i orden, og at det går sent å få inn ammo på lager fra produsentene. (Ammohamstring i usa tenker jeg for meg selv...)

 

Har slått meg til ro med at det mulig vil ta seg opp etter hvert med fabrikkamunisjon etter hvert i området.

 

Lader heldigvis selv.

Ellers støtter jeg meg til det lokale skytterlaget, Sannes på Åndalsnes og Våpenloftet i Førde.

Nettbutikker har også noe utvalg som kan bestilles.

 

Mh

jarnth

Link to comment
Share on other sites

helt enig at utvalget av ammunisjon i Ålesund er alt for dårlig... Men dersom du tar turen til Stryn og Johan Flo & sønner så har de en godt bevart hemmelighet i en meget oppegående jakt og våpen avdeling som har et rikt utvalg av våpen og ammunisjon med mere... Og det de ikke har, skaffer han uten problemer.... Bare for å presisere.... Har ingen tilknytning til de utenom at jeg har brukt anselige summer på diverse våpen og kikkertsikter med mere... Og vært fornøyd med resultatet...

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Absolutt skrale saker ja.

Når det gjelder g-max ser det ut til at de har fjernet det meste av ammo utvalget sitt. Var veldig stusselig sist jeg var innom.

 

Men kan, som en lengre opp i tråden, anbefale Jernia Flo i Stryn.

Har en bra våpen avdeling. Har en god del ammunisjon, hetter, krutt og kuler innenfor.

 

Roar

 

 

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Det hender seg at XXL har Norma krutt.

Du kan jo ringe og høre.

Av og til har de passende skytterlagskrutt prisgunstig.

Da gjelder det å kjøpe flere bokser av samme produksjonslott.

XXL.no har av og til sesongpregede tilbud.

Da gjelder det å hugge til hvis de har noe du trenger.

Meld deg på listen for nyhetsbrev så kommer e-poster med tilbud:

http://www.xxl.no/newsletter

 

Ellers vil jeg minne om

jaktdepotet.no

 

Kjøp så du har.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...