Jump to content

Maskinere montasjer i Remington låskasse?


Recommended Posts

Jeg satt og fiklet med en Sako Vixen jeg eier, og så på kikkertmontasjene den har. Denne er jo maskinert rett inn i låskassen.

 

Så, jeg satt å lurte på om dette er noe som kan gjøres på en Rem 700 eller dens kloner? Er det nok tykkelse i skroget til at man kunne

gjort dette?

 

Jeg tenkte noe ala Talley montasjer.

Link to comment
Share on other sites

En fra Sako unødvendig søppel patent av et rekylopptak, for svak hengslepinne til boltstoppern, den ryker av og til. Det er vel helst det, og det kan lett fikses. Nytt underbeslag som bruker AIAW magasiner(ikke prøvd dette selv), og metall boltmuffe hever også rifla i mine øyne, men da syns jeg den er bra også. Vil kun unntaksvis eie en rifle uten integrerte baser/skinne.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er forskjellig høyde på bakre og fremre låskassebro så er vel løpet uansett kjørt, men rent hypotetisk. Ville det vært gods nok til å frese de små "hakkene" som trengs for å feste en Blaser Sadelmontasje på en 700?

Link to comment
Share on other sites

Nej det vill det inte.

Delvis så kräver de en härdad yta, vilket Remington inte har.

Delvis så är Remingtonens främre låddel (pipmuttern) för kort.

 

Remingtonen är en hygglig jaktmekanism som är avsett att laddas uppifrån och kunna produceras billigt.

Det är hela syftet med den och som sådan är den bra.

Men skall man ha en precisionsmekanism så finns det ju ingen anledning att:

1. ha så stor försvagande utkastarport!

2. Inte ha integrerade picatinny eller liknande.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...