Jump to content

Kjøp og henting av revolver fra Danmark! (Hunters House)


babh

Recommended Posts

Jeg spoorer min pakke på:

http://www.pakkesporing.no/post" target="_blank

 

Siden pakken er sendt fra Danmark verger den sporing fra Danmark. Siste melding jeg får der er: Internationalt Postcenter, Denmark. The shipment item is under transportation

 

Hvis jeg går inn og velger tracking i Norge så ser jeg at pakken faktisk har kommet til mitt lokale postkontor.

 

Denne pakken ble sendt fra Karlslunde Sport den 7/1 kl 2045

Link to comment
Share on other sites

Nå har det snart gått en uke, og status er fremdeles at den er sendt fra København (ikke ankomstregistrert i Norge). Postdanmark sier det samme. Med mindre de bare kaster pakkene i Skagerrak og satser på at de driver i land i Norge så er vel det litt i overkant lang tid på å frakte noe drøye 60 mil?

 

Er jeg i overkant paranoid, eller bør jeg begynne å bli litt bekymret for at en langfingret sommervikar har stukket av med pakken min?

Link to comment
Share on other sites

Ikke alltid Posten er så raske med å tolle inn ting og tang til Norge, ikke uvanlig det tar 2-3 uker.. og da snakker vi ikke om ferietider.. Ligger vel noen historier her på kammeret også om postens fortollere som ikke helt har peiling alle ganger når det kommer til våpen.

 

Min revolver fortollet dem rimelig raskt, (nå i november) gikk vel kun noen få dager så fikk jeg forespørsel om å sende dem kvittering på beløp og ervervslisens.

 

Våpennr 3 fra HH hente rjeg selv neste uke, familieferien ble av noen underlig anledning forlagt til Køpenhavn i år :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Var fremme med saksa og tok vekk en del innlegg.

Bakgrunnen for det er først og fremst gjengivelse av privat kommunikasjon, fullt navn og adresse. Dersom bare dette innlegget skulle gå heden, ville ikke helheten kommet fram. Så da gikk like greit alt i isolatet.. beklager til de med poppkornet klart.

 

Edit; noen mente det som ble klippet bort var nyttig informasjon m.t.p fremtidig kjøp fra HH. Temaet kan tas frem igjen, men da selvsagt i.h.h.t forumreglene.

Link to comment
Share on other sites

@MorganKane: Takk for rensk og rydding! Min intensjon med det originale innlegget var å dele min opplevelse med HH.

 

Kan videre melde at jeg hentet meg en GSP i .32 sw nå i sommer og min oppfatning av HH er fortsatt den samme som i det første innlegget!!!

Super butikk med god service og ikke noe tull...

De hadde småting på lager og priser som absolutt var til å leve med, så jeg kommer fortsatt til å handle der om jeg ikke finner det jeg vil/må ha her hjemme på berget...

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat tatt inn en pistol fra HH. Like uproblematisk som alltid. Kopi av kjøpetillatelse til HH sendt på mail, betaling, en liten uke å vente på exporttillatelse fra Danmark( som HH ordner) Beskjed på mail fra HH om at våpen er sendt, samt sporingsnr, noen utolmodige dager før pakke er registrert inn til Norge, når pakken er registrert inn med status:Mangler dokumenter til fortolling sender man papirer til postfortollingen(kjøpetillatelse, kvittering osv). Hvor lang tid det tar før våpenet er i postkassa di varierer, denne gangen gikk det bare 5 dager før pakken ble registrert inn hos tollen til den var hjemme hos meg. Har og opplevd 1,5 uke. Men denne gangen har tollen klusset litt, var ikke med et eneste papir som sa at jeg var eier av våpenet, ikke "blålappen" eller noe annet. Ga beskjed til lensmannskontoret, og fikk stemplet kopi av den orginale kjøpetillatelsen som foreløpig våpenkort. Så får man se om det kommer papirer i posten etter hvert. Tollen kan sikkert skjerpe rutinene, har fått tilsendt korrekte utfylte papirer, uutfylte papirer og nå ingen papirer. Men alt har ordnet seg, ingenting å rope høyt for.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...